در جلسه پیگیری مصوبات دولت مطرح شد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهوازاعتبار ساماندهی فاضلاب اهواز نیاز به بازنگری دارد

 

در جلسه پیگیری مصوبات دولت مطرح شد:

مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب اهوازاعتبار ساماندهی فاضلاب اهواز نیاز به بازنگری دارد

 

جلسه بررسی ماهانه مصوبات هیأت ‌دولت در مورد خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مهندس فردوس کریمی اهواز در این جلسه اعتبار پیش بینی شده طرح جامع آب و فاضلاب کلانشهر اهواز را در راستای ساماندهی  فاضلاب آن بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان در سال ۸۲  عنوان نمود که این اعتبار برای یک دوره سه ساله در نظر گرفته شده است.

مهندس کریمی ضمن بیان اینکه این اعتبارات را در بخش فاضلاب و آب جدا کرده‌ایم اظهار کرد: امسال قرار براین بود که ۱۰ درصد این اعتبار از سوی دولت تخصیص داده شود که ما نیز براین اساس چندین سند را به منظور ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز آماده کرده‌ایم در این راستا سه مورد از این اسناد مخصوص اصلاح شبکه فاضلاب مناطق اسلام‌آباد، سپیدار و باهنر است و پیمانکار آنها نیز مشخص شده است.

   مهندس کریمی اعتبار ۸۶۰ ميليارد توماني  را برابر با براوردي كه طبق مطالعات سال ١٣٨٢توسط بانك جهاني صورت گرفته دانست و افزود: بايد توجه شود كه اكنون سال ١٣٩٦ است و بايد براورد هزينه فاضلاب مطابق طرح جامع موجود لحاظ گردد كه  اكنون  ما بالغ بر ١٦٤٠ميليارد محاسبه كرديم و بايد با دقت به آن پرداخت.

وی افزود: همچنین پنج سند دیگر آن نیز مربوط به اصلاح کلکتورها به روش میکروتونلینگ بود ولی به خاطر اینکه بتوانیم از پراکندگی کار جلوگیری کرده و پیمانکاران را نیز بهتر در حیطه عمل و ابتکار محک بزنیم آن را به دو سند ۲۲۰ میلیارد تومانی در سواحل چپ و راست کارون تبدیل کرده‌ایم که سرجمع ۴۴۰ میلیارد تومان میکروتونل بود اما در ادامه بدلایلی از جمله اینکه موافقت‌نامه هنوز مبادله نشده، مقداری در انجام آن احتیاط بعمل آوردیم و فعلا نیز در حال ارزیابی پیمانکارها برای انجام اینکار هستیم.

وی همچنین گفت: امسال ۱۰ درصد از ۳۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبار سالانه را “سند” تهیه کرده‌ایم که در اینخصوص ۵۳ پروژه اصلاح و بازسازی برای آب در نظر گرفته‌ایم که در حقیقت شامل ۳۱۴ میلیارد تومان است.                                                                                                            وی ادامه داد:  باتوجه به اینکه امکان اعمال فشار بيشتراز چهار اتمسفر به شبكه اب اهواز وجود ندارد و شبكه  نیز به علت فرسودگي دچار نشتي و شكستگي ميشود لذا در انتهاي شبكه دچار افت فشار ميشويم و مردم براي تامين فشار از پمپهاي خانگي استفاده ميكنند واستفاده از اين پمپ خانگي باعث ميشود كه رسوبات موجود در شبكه فرسوده، آب مردم را دچار كدورت و تيرگي بيشتري بنمايد

وی از عدم حضور در بحث‌های سیاست‌گذاری برآورد آب و فاضلاب ابراز تأسف کرد و افزود: تاکنون هر برآوردی که تا الان انجام شده در حد اطلاعات سال ۸۲ بانک جهانی است در حالی که برآورد فعلی آب و فاضلاب باید متناسب با طرح جامع باشد.

کریمی عنوان کرد: متاسفانه حدود ۶۱ درصد شبکه آب و نیز ۴۷ درصد خطوط اصلی آب اهواز دارای قدمت بالای ۲۵ سال است و این مسئله واقعاً فاجعه‌ است بطوریکه فقط در یک بررسی که قبلا در این خصوص انجام شد به حدود ۳۰۱ نقطه تلاقی فاضلاب و آب در اهواز آگاهی پیدا کردیم که بیشترین عامل آلودگی آب اهواز از همین مناطق است.

وی اظهار داشت: در مناطق کمتر توسعه یافته اطراف اهواز چندین پروژه ساماندهی آب و فاضلاب در حال انجام است که اکثراً پروژه‌های بسیار فعال و در حال کار می‌باشند ولی متأسفانه اعتبارات مورد نیاز آنها به سختی و از طریق اعتبارات جاری و استانی یا با همکاری استاندار خوزستان از طریق نفت تأمین می‌شود.

کریمی خاطر نشان کرد:  متاسفانه بنده در وضعیتی وارد  حوزه خدمت رسانی آب و فاضلاب به شهروندان گرامی اهواز گردیدم که به هیچ عنوان مناسب ارائه خدمات  درخور به شهروندان نيست و همانطور که مشاهده مي گردد  ،سالهاي گذشته بسیاری از فرصتها ازدست رفته و مشكلات بصورت انبوه بجا مانده است ولی درحال حاضر با تلاش شبانه روزي  و كارشناسي و  با ارايه برنامه هاي صحیح براي بازسازي و توسعه تاسيسات آب و فاضلاب در كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت  حركت ميكنيم تا زيرساخت مناسبي براي كلانشهراهواز احداث و شهررا به نورم شهرهاي توسعه يافته ارتقا دهيم.واقعیت اینست که تاسیسات آب و فاضلاب اهواز به هیچ عنوان در خور یک کلانشهر نمی‌باشد بنابراین انتظار داریم که سهم اعتباری اهواز در این خصوص متناسب با انتظارات مردم باشد. لذا این اعتبار پیش‌بینی شده نه تنها برای اهواز کافی نیست بلکه بسیار هم کم می‌باشد زیرا طبق برآوردی که به عمل آورده‌ایم شهر اهواز در حدود یکهزار و ۶۴۰ میلیارد تومان براساس طرح جامع آب و فاضلاب، به اعتبارات برای ساماندهی وضعیت فاضلاب خود نیاز دارد.

 فردوس کریمی در پایان گفت: از استاندار فهيم و پرتلاش خوزستان ، نمايندگان محترم مجلس  و تمام مجموعه استان  و كسانيكه همراه و همكار شركت اب وفاضلاب هستند قدرداني ميكنم .

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۶/۰۷/۱۶
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۹ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).