مدیر عامل شرکت آبفا کلانشهراهواز:پروژه های آب و فاضلاب به سرعت در حال انجام است

مهندس فردوس کریمی با اشاره به پروژه های در دست اقدام این شرکت گفت: پروژه های آب و فاضلاب شهرستان اهواز به سرعت در حال انجام است و بزودی به بهره برداری می رسند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مهندس کریمی  در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وضعیت و مشکلات موجود در دو حوزه آب و فاضلاب این شهرستان گفت: تصفیه خانه فاضلابی با ظرفیت یکصد و ۱۲ هزارمتر مکعب در شبانه روز در شرق اهواز از سال های گذشته فرآیند احداث آن آغاز و سال گذشته به دلایلی متوقف شد و عملیات تکمیل آن از یک ماه گذشته با حمایت های مستمر دکتر شریعتی استاندار خوزستان مجدد ا فعال شد.

وی افزود: این پروژه در مرحله نصب تجهیزات و  فاز یک آن در حال انجام است ولی معارضینی  از ایستگاه پمپاژ  تا تصفیه خانه در یک کیلومتر مانده وجود دارد که اجازه فعالیت نمی دهند و با وساطت به دنبال رایزنی هستیم تا این مشکل را رفع کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز ادامه داد: مشروط بر اینکه مشکل معارضین خط انتقال حل شود و مانع نصب لوله های ورودی تصفیه خانه نشوند تا آخر اردیبهشت ماه جاری ی فاز اول این تصفیه خانه را به بهره برداری می رسانیم و بخشی از مشکلات فاضلاب  شرق اهواز حل می شود.امیدواریم با همکاری مسئولان در راستای رفع معارضین یادشده بتوان این پروژه ملی را هرچه سریع تر به بهره برداری رساند.

 مهندس کریمی با اشاره به وضعیت آب  در این شهرستان گفت:  با توجه به  موقعیت رودخانه کارون و مهم تر اینکه شبکه آب شرب اهواز یک شبکه فرسوده ای است که اگر بخواهیم آن فشار لازم را به شبکه اعمال کنیم لذا توان و مقاومت لازم را ندارد و اگر بخواهند با فشار ضعیف یا نرمال نیز کار کنند آن انتهای شبکه و مناطقی که از منبع آبگیری دور هستند با افت فشار روبرو می شوند و ساعاتی از روز را فاقد آب هستند.

وی افزود: به همین دلیل عملیات آبرسانی و انتقال آب را با توجه به سیاستگذاری  های که انجام شده است سعی کرده ایم تحت فشار متوازنی درشبکه اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا کلانشهر اهواز ادامه داد: برای تامین بخشی از آب شرب مناطق پردیس، جنوب غرب گلستان و ملاشیه با گروه ملی فولاد وارد مذاکره شدیم و با حمایت استاندار تفاهم‌نامه‌ای جهت

استفاده از تصفیه‌خانه آب این کارخانه منعقد شد. عملیات اجرایی خط انتقال آن با نصب تجهیزات پمپاژ و تکمیل فرآیند تصفیه‌خانه در حال انجام است که در آینده‌ای نزدیک آب آن تصفیه‌خانه وارد شبکه می‌شود.

وی با اشاره به خط انتقال طرح آبرسانی غدیر  بیان داشت: آب از خط انتقال غدیر به شهر اهواز جهت بهبود کیفیت  آب که از تعهدات اساسی شرکت آب و فاضلاب است با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیاء منتقل می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز همچنین در  خصوص خط انتقال آب علی ابن مهزیار افزود: در راستای آبدار شدن مخازن آب حصیرآباد که حدود بیست و دوسال از  احداث آن میگذرد جلسات متعدد کارشناسی و مطالعات دقیق توسط مشاورین و کارشناسان شرکت آبفا اهواز  برگزار  مقرر شد جهت تامین آب شرب و  رفع افت فشار شبکه مناطق کوی رمضان ،حصیرآباد تا فازدو پاداد ، سه راهی تپه، کوی ال صافی و کوی مجاهدین اسلام عملیات خط انتقالی که از طرح غدیر منشعب می شود باهمکاری سازمان آب وبرق خورستان وقرارگاه خاتم الانبیا بزودی پس از تایید استعلامات اداری آغاز  گردد و انشالله اگر مشکلی پیش نیاید بعداز چهل روز به مخازن حصیرآباد متصل خواهد شد.

وی در پایان گفت: در کنار این کار طرح بازنگری جامع آب را دستور کارداریم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۶/۰۲/۱۲
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۳ + ۴ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).