نصب ژنراتورهای برق در تصفیه خانه آب شماره یک اهواز

نصب ژنراتور های برق در تصفیه خانه آب شماره یک اهواز 

 

روند آماده سازی تصفیه خانه های فاقد ژنراتور برق کلانشهر اهواز به سرعت درحال انجام بوده و هم اکنون تصفیه خانه آب شماره یک اهواز  از آمادگی لازم جهت مقابله با بحران قطعی برق برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، در روزهای اخیر تاسیسات برق کلانشهر اهواز به دنبال بروز پدیده گردوخاک و رطوبت دچار قطعی گردیده و شبکه آبرسانی تحت پوشش تصفیه خانه های آب شماره یک، دو و سه اهواز نیز به دلیل نبود ژنراتور برق از مدار خارج و آب شرب بیشتر مناطق قطع گردید. 

طبق گزارش واصله از معاونت بهره‌برداری شرکت آبفا اهواز در خصوص نصب و راه اندازی ژنراتورهای برق در محل تصفیه خانه های آب باتوجه به اینکه تصفیه خانه های آب شماره چهار (کوت عبدالله) و پنج(گلستان) اهواز از قبل دارای ژنراتور بودند، 

در حال حاضر یک دستگاه دیزل ژنراتور  ۱۳۰۰ کیلووات و دو دستگاه ۸۰۰ کیلووات در محل تصفیه خانه آب شماره یک نصب و راه اندازی گردیده است. 

دو دیزل ۶۴۰ کیلووات نیز خاص نقاط مرکزی شهر( تصفیه خانه شهید شکرخدامرادی راهدار- شماره سه)  در حال راه اندازی می باشد .

 بر اساس این گزارش، یک دستگاه ژنراتور ۲۰۰ کیلووات نیز در محل منابع کارون(منبع آب)  راه اندازی و نصب خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است،

تصفیه خانه آب شماره دو اهواز نیز در حال تجهیز به دیزل ژنراتور های برق می باشد.

این تصفیه خانه، به عنوان منبع اصلی آبرسانی به منطقه غرب اهواز نیز در حال نصب و راه اندازی تجهیزات لازم جهت مقابله با بحران قطعی برق بسر می برد.

نحوه نصب و وارد مدار شدن ژنراتورها در محل این تصفیه خانه طبق گزارش یاد شده از سوی معاونت بهره‌برداری شرکت آبفا اهواز بدین شرح اعلام گردید :

هم اکنون در محل تصفیه خانه آب شماره دو اهواز، چهار دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری نصب گردیده که منجر به تامین برق دو دستگاه الکتروموتور می شود. 

بر اساس این گزارش،  دو دستگاه دیزل ژنراتور برق پیشرفته با قدرت ۵مگاوات فردا در راستای تامین برق دو الکتروموتور دیگر وارد  این تصفیه خانه و وارد مدار خواهد شد.

با توجه به نصب در مجموع چهار دیزل یادشده هفتاد درصد از ظرفیت تولید آب تصفیه خانه محقق خواهد شد و درنتیجه آن نیز حدود شصت درصد از شبکه آب در منطقه غرب اهواز در مواقع بی برقی دچار قطع آب نخواهد شد.

گفتنی است، ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه در روزهای آتی ضمن نصب و راه اندازی ژنراتورهای برق دیگری به حداکثر ظرفیت تولید آب در مواقع قطع برق خواهد رسید.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۵/۱۱/۲۸
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۴ + ۹ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).