مدیر روابط عمومی آبفا اهواز ضمن تقدیر از مردم عزیز اهواز بابت همراهی در مدیریت مصرف آب طی سال گفت: برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب، همزمان با پیک مصرف در ایام خانه تکانی انتظار داریم تا شهروندان اهوازی در حد امکان از شست و شوهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب اهواز؛ تمثیل آب مایه حیات است به روشنی حیات انسان، حیوان و نبات را به وجود آب گره زده است. به این معنی که اگر آب در کره زمین نباشد هیچ حیاتی را نمی توان برروی آن متصور شد. طبیعتا هر چیز ارزشمندی نیز نیازمند حفاظت و حراست بوده و حفاظت از منابع آب موضوعی است علمی که از سرچشمه های آب شیرین، رودخانه ها، مرزهای آبی و سدها و دریاچه ها را تحت برنامه ریزی خود دارد. با وجود این، موضوعات مرتبط به این نوع حفاظت علمی به شهروندان ارتباطی ندارد و به دلیل اهمیت آن در دست دولت هاست.

اما آنچه که از اهمیت بسیاری برخوردار است و شاید از روش های علمی و اجرایی حفاظت منابع آب خطیرتر باشد صرفه جویی خانگی آب است. دلیل توجیه این ادعا این است که علی رغم این که ایران کشور کم بارانی به شمار می رود، اما میزان مصرف آب در ایران فراتر از استانداردهای جهانی بوده و رویکرد اساسی در مقابله با بحران مصرف آب، صرفا صرفه‏جویی است اما در ایران کمتر به این موضوع توجه شده است.

در باب ضرورت حفظ منابع آبی باید یادآور شد که آب ۷۰% زمین را پوشش می دهد، اما تنها ۱% آن به راحتی قابل دسترسی است. حسب ضرورت اکنون وقت آن رسیده است که به هم بپیوندیم و تا حد امکان در مورد صرفه جویی در مصرف آب اقدام موثرتری انجام دهیم.

روش های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم به طور روزانه آب عظیمی را ذخیره کنیم. صرفه جویی در مصرف آب از طریق روش های حفاظت از آب می تواند انجام شود. صرفه جویی در مصرف آب و محافظت از آن در برابر آلودگی ها، برای تأمین نیاز فعلی و آینده بسیار ضروری است.

صرفه جویی در مصرف آب می تواند به بقای نسل بشر و سایر جانداران کمک کند، با داشتن آب به عنوان یک منبع ضروری برای زندگی در زمین، توجه به مصرف بهینه آب بسیار حائز اهمیت است. حفاظت از آب می تواند ساده باشد و اینکار را در خانه هم می توان شروع کنیم. مواردی که اگر به آن بی اعتنا باشیم می‌توانند آب زیادی مصرف کنند عبارتند از: شستشوی لباسها، شستن ظروف، مسواک زدن دندان ها و آبیاری گیاهان و استحمام که می توان با راهکارهای ساده صرفه جویی زیادی را در مصرف آب به دنبال داشته باشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی استراتژی های متعددی وجود دارد که به ما کمک می کند آب را چگونه ذخیره و مصرف کنیم که از جمله می توان به استفاده از آب های خاکستری (روان آبها یا آب باران) اشاره کرد. بنابر ضرورت ما باید تمام فعالیتهای اساسی را در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از اتلاف و استفاده غیرضروری از آن دنبال کرده و به آنها عمل کنیم و به دنبال افزایش کیفیت آب و جلوگیری از ایجاد آلودگی در آن باشیم.

استان خوزستان به رغم وجود رودهای پر آب در زمینه تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی در مضیقه است و این به دلیل شوری آب خاک و به طبع آن رودهای این جلگه است که باعث می شود هزینه تصفیه و تامین و آبرسانی به مناطق شهری زیاد باشد.

با توجه به ورود به فصل گرم سال و کاهش ملموس بارندگی های سال جاری و کاهش آورد رودخانه های استان شهروندان می بایست بر اساس آنچه که کارشناسان حوزه آّب توصیه کرده اند به دقت عمل کرده و تمام تلاش های خود را در زمینه صرفه جویی آب، این موهبت حیات بخش صرف کنیم.

همچنین ورود به سال نو در رسوم زیبای ایرانی، مصادف است با نظافت محیط زندگی و شستشوی وسایل خانه که عموما از میران کاربرد بالای آب برخوردار است. با استفاده از توصیه های کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز و به کاربردن ترفندهای ساده می توان ضمن صرفه جویی از مصرف آب در زمینه هزینه های آب بهاء مشترکین نیز کاهش محسوسی شاهد بود.

گفتنی است مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا اهواز ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز اهواز بابت همراهی و همدلی در امر مدیریت مصرف آب در طی سال گفت: برای جلوگیری از هر گونه افت فشار و یا قطعی آب، همزمان با پیک مصرف در ایام خانه تکانی انتظار داریم تا شهروندان اهوازی در حد امکان از شست و شوهای غیرضروری پرهیز کنند.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۳ + ۱۵ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).