برگزاری دوره آموزشی تغذیه سالم در شرکت آبفا اهواز

دوره آموزشی تغذیه سالم (نمک، لبنیات) در امور مشترکین منطقه ۳ کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفا اهواز، در راستای پویش ملی تغذیه سالم، این دوره آموزشی برای کارکنان معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی و امور مشترکین منطقه ۳ با حضور کارشناسان مرکز بهداشت شرق اهواز برگزار شد.

در پایان دوره، خانم هادی‌فر، کارشناس تغذیه به خبرنگار ما گفت: این دوره آموزشی با دو شعار محوری «انتخاب همه؛ نمک کم اما تصفیه‌شده یُددار» و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» همراه بود.

وی با بیان اینکه نمک‌ها باید تأییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف نمک جزو عادات غذایی ما ایرانیان است، می‌بایست استفاده از آن مورد اصلاح قرار گیرد. همچنین نمک‌های بازار تحت عنوان؛ نمک دریا، سنگ نمک، نمک صورتی و ... مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و باید توجه داشت که این نمک‌ها حاوی فلزات سنگین بوده و سرطان‌زا هستند.

خانم حویزی، کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای در مورد مصرف لبنیات به خبرنگار ما گفت: گاهی به مردم اطلاعات غلط داده می‌شود که متأسفانه منجر به کاهش مصرف لبنیات می‌شود.

او ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد اگر مصرف لبنیات (شیر، ماست، دوغ) به اندازه کافی باشد، خطر سرطان روده بزرگ کاهش می‌یابد و در جلوگیری از پوکی استخوان مؤثر است. به همین دلیل هر شخص می‌بایست در طول یک روز، ۲ تا ۳ واحد لبنیات مصرف کند.

حوزه خبر: 
دفتر مدیریت محیط زیست، سلامت، ایمنی و امور اجتماعیEHSS
تاریخ خبر: 
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۵ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).