عملیات نشت‌یابی شبکه توزیع آب در شرکت آبفا کلان‌شهر اهواز

عملیات نشت‌یابی شبکه توزیع آب در حال انجام است.

مدیر آب و فاضلاب کلان‌شهر اهواز با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی در کلان‌شهر اهواز گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری مجموعه‌ای به هم پیوسته از منابع تأمین آب، مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، لوله و شیرآلات هستند که نگهداری و تعمیرات به موقع و مستمر در کمیت و کیفیت آب آشامیدنی شهروندان بسیار موثر است.

حاتمی با اشاره به موضوع هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی، گفت: هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع شهری یکی از چالش‌های شرکت‌های آب و فاضلاب می‌باشد که در آلودگی ثانویه و در بحث هزینه تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: تخمین نشت در هر شبکه شامل برآورد و شناسایی چندین مؤلفه نظیر مصارف غیرمجاز، نشت‌های زمینه‌ای و شکستگی‌هاست که ماهیت هر کدام از این مؤلفه‌ها با یکدیگر متفاوت است. از مهمترین این مؤلفه‌ها، اثرات ناشی از شکستگی‌ها و نشت‌های بزرگی است که علاوه بر هدر دادن منابع آب، مخاطراتی را نیز برای پوشش زمین و در نتیجه آلودگی شبکه آب در پی دارد.

مدیر آبفا کلان‌شهر اهواز با اشاره به نشت‌یابی دو مرحله‌ای در سطح شهر اظهار کرد: به منظور بررسی نشت شبکه، عملیات نشت‌یابی طی دو مرحله (یک مرحله در شب و یک مرحله در روز) در مناطق صورت می‌پذیرد. در همین راستا عملیات نشت‌یابی ابتدا در شب صورت می‌پذیرد و پس از شناسایی محل‌های مشکوک برای بررسی دقیق‌تر و اطمینان از محل نشت، عملیات نشت‌یابی در روز و در همان نقطه صورت می‌پذیرد.

حاتمی یادآور شد: عملیات نشت‌یابی در محله کیان‌آباد که با دارا بودن  تقریبا ۷ هزار فقره مشترک فعال و همچنین ٣٠ کیلومتر شبکه توزیع آب به پایان رسیده است و نشت‌های نامرئی قابل توجهی احصا شده و به شبکه توزیع جهت رفع شکستگی ارجاع شده است.

گفتنی است، از زمان شروع عملیات نشست‌یابی، به میزان ١ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب جلوگیری شده است که به صورت کلی آمار قابل توجهی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده عملیات نشت‌یابی در تمام مناطق اهواز اجرایی خواهد شد و هم اکنون در منطقه کوی ملت در حال اجراست.

حوزه خبر: 
دفترمدیرعامل
تاریخ خبر: 
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۲ + ۷ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).