برگزاری کارگاه روش‌های آزمون بیولوژی در صنعت آبفا کلان‌شهر اهواز

کارگاه روش‌های آزمون بیولوژی در آزمایشگاه مرکزی آب اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفا اهواز، غلامرضا رئیسی از برگزاری کارگاه روش‌‌های آزمون بیولوژی خبر داد و گفت: این کارگاه از ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه و به سرپرستی مهندس نشتاعلی، کارشناس آزمایشگاه مرکزی آبفا استان تهران در آزمایشگاه مرکزی آب اهواز برگزار شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفا اهواز ادامه داد: در این دوره آموزشی، ارتقا توانمندی تخصصی کارشناسان میکروبیولوژی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز درباره انجام آزمون‌های بیولوژی با سرفصل‌های شناسایی و شمارش انواع جلبک‌های آب شیرین و سایر تک‌یاخته‌های شاخص، جهت ارتقای روش‌های کنترل راندمان عملکرد واحدهای فرآیندی تصفیه آب آشامیدنی در تصفیه‌خانه‌ها هدفگذاری شده بود.

وی افزود: کارشناسان آزمایشگاه میکروبیولوژی با استفاده از تجارب به دست آمده در این دوره آموزشی و ممارست در اجرای روش‌های ارائه شده، می توانند نسبت به شناسایی طیف وسیع میکرو ارگانیسم‌های بومی در رودخانه‌های تأمین کننده آب اهواز و شهرهای حمیدیه، کارون و باوی (کارون، کرخه و دز) اقدام نموده و با استفاده از روش‌های شمارش جلبک‌ها، عملکرد تصفیه‌خانه‌ها در تولید آب آشامیدنی را تأیید کنند.
 

مهندس رئیسی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین گزارش میزان حذف تک‌یاخته‌ها در واحدهای مختلف ته نشینی و فیلتراسیون و گندزدایی، کمک‌ شایانی را برای کنترل فرآیند تصفیه به کارکنان بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب خواهد نمود.

خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۱ + ۹ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).