حضرت زینب«س»، نخستین خبرنگار عاشورا

حضرت زینب«س» اولین خبرنگار زن جنگ و مهم‌ترین پیام‌رسان کربلا بود.

به گزارش روابط عمومی آبفا اهواز، یکی از عوامل اصلی ماندگاری واقعه روز عاشورا بیان دقیق فرموده‌های حضرت زینب«س» از کربلا است.
نقشی که حضرت زینب«س» در ماندگاری واقعه عاشورا داشت و آن را نسل به نسل به آیندگان منتقل کرد بیان اهداف قیام، «اصلاح و بیداری» امت بود.

حضرت زینب«س» مسئولیت پیام‌رسانی این روز مهم تاریخی را برعهده داشت به همین منظور از ایشان به عنوان اولین خبرنگار کربلا یاد می‌شود.
حضرت زینب«س» الگوی بزرگی برای خبرنگاران در بیان حقایق است و اینچنین است که خبرنگاران با تأسی از حضرت زینب نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند.

امام حسین«ع» تا ظهر روز عاشورا با برنامه‌ریزی خاصی که داشت، قیام خود را به سرانجام رسانده و به لقای حضرت حق پیوست.
از عصر عاشورا نیز هدف پیام‌رسانی قیام عاشورا بر عهده زینب کبری«س» و امام سجاد«ع» بوده و حضرت زینب«س» نیز با تمامی سختی‌هایی که دیده بود، در کنار مسئولیت مدیریت اسرای کربلا، مسئولیت پیام‌رسانی این روز مهم تاریخی را برعهده داشت.
اگر حضرت زینب کبری«س»، امام سجاد«ع» و کاروان اسرای کربلا نبود، واقعه‌ کربلا در همان منطقه کربلا می‌ماند و در حقیقت ما واقعه عاشورا را به لطف بیان حضرت زینب«س» میراث داریم.
 

۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ اتفاقی مهم باعث شد که این روز در تقویم به نام روز خبرنگار ثبت شود، در این روز محمود صارمی، خبرنگار ایرانی در مزار شریف افغانستان، در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان به فیض شهادت رسید.

خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۴ + ۱ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).