تکذیب وجود باکتری مولد بیماری وبا در آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز

روابط عمومی آبفا اهواز با صدور اطلاعیه‌ای، وجود باکتری مولد بیماری وبا در آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز را تکذیب کرد.

روابط عمومی آبفا اهواز با صدور اطلاعیه‌ای، وجود باکتری مولد بیماری وبا در آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

بدین وسیله به اطلاع شهروندان ساکن در کلان‌شهر اهواز میرساند کلیه اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب اهواز کذب است. تقریبا هر سال با اوج گیری گرمای هوا و فصل تابستان این گونه شایعات منتشر می‌شود.

نتایج آزمون‌های کیفیت آب و کلرسنجی‌هایی که به صورت روزانه از شبکه‌های آب شرب کلان‌شهر اهواز برداشته می‌شود، بیانگر کیفیت مناسب آب شرب است.

در اهواز کیفیت آب شرب به صورت روزانه توسط آزمایشگاه مجهز مرکزی آبفا اهواز که دارای استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ است، پایش و کنترل می‌شود. همچنین کیفیت آب شرب تمامی مناطق اهواز توسط کارشناسان مراکز بهداشت شرق و غرب نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و تاکنون هیچ گونه گزارش مشکوکی  مبنی بر وجود باکتری وبا در آب شرب کلانشهر اهواز گزارش نشده است.

لازم به توضیح است؛ باکتری مولد بیماری وبا می تواند از طریق آب و مواد غذایی آلوده منتقل شود اما وجود کلر در آب این باکتری را از بین می‌برد. میزان کلر باقیمانده در شبکه توزیع آب شرب اهواز روزانه توسط مراکز بهداشت و آزمایشگاه مرکزی آبفا اهواز سنجیده شده و نتایج حاصل از پایش شبکه توزیع آبفا اهواز وجود میزان کلر باقیمانده مطلوب در شبکه توزیع آب را تایید می نماید.

گفتنی است با توجه به شایعات مطرح شده که موجب بروز نگرانی برای شهروندان شده بود روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اطلاعیه ای صادر کرده است که متن این اطلاعیه بدونه هرگونه دخل و تصرف در پی می آید؛

تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است.

بدنبال انتشار خبری  با عنوان بالاخره هشدار استانداری خوزستان به حقیقت پیوست  مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا؛  به اطلاع شهروندان عزیز می رساند:

تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است. با توجه به اینکه گزارش‌هایی مبتنی بر وجود وبا در برخی از استانها اعلام گردیده است خوشبختانه تاکنون موردی در استان خوزستان مشاهده نگردیده است.

گفتنی است؛ فاسیولا یک بیماری انگلی است که بومی شمال کشور بویژه استان گیلان می‌باشد و در بسیاری از موارد بر اثر مصرف سبزیجات محلی آلوده آن مناطق ایجاد می‌گردد. شیوع آن به عواملی چون حلزون میزبان واسط، شرایط آب و هوایی و درجه حرارت محیط مرتبط است. فاسیولا بیشترین میزان شیوع را در مناطق معتدل و نیمه گرمسیردارد. لذا با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان موردی از این بیماری طی ده سال گذشته تاکنون مشاهده نگردیده است. ضمن تاکید مجدد بر رعایت اصول بهداشتی، شست‌وشوی مجدد دست‌ها و گندزدایی میوه‌جات و سبزیجات توصیه می‌گردد.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۴۰۱/۰۴/۱۳
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).