مهندس دشتی‌زاده: ۱۱۵ پروژه فاضلاب در اهواز فعال است

مدیر آب و فاضلاب اهواز گفت: ۱۱۵ پروژه در سطح کلانشهر اهواز در حوزه فاضلاب فعال و درحال انجام است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا اهواز و به نقل از خبرگزاری ایرنا سعید دشتی زاده روز دوشنبه با حضور در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی به منظور پاسخگویی مشکلات و دغدغه شهروندان اهوازی بیان کرد: با انجام پروژه‌های در دست اجرای فاضلاب در اهواز، مسایل و مشکلات سالیان گذشته در هنگام بارش باران به صورت چشمگیر و قابل توجه کاهش یافته است.

وی افزود: در چهار ماه گذشته به صورت ضربتی تلاش جهادی و شبانه‌روزی صورت گرفت تا هنگام بارندگی، مشکلات سالیان گذشته تکرار نشود؛ در سال های گذشته آبگرفتگی‌ها تا بیش از یک هفته در سطح شهر و معابر اهواز باقی می ماند، اما امسال با اقدامات انجام شده، مدت زمان آبگرفتگی‌ها کمتر از یکروز بود.

مدیر آبفا اهواز گفت: ۳۰ پروژه فعال فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۸۵ پروژه توسط پیمانکاران و به صورت پراکنده در تمامی مناطق شرق و غرب کلانشهر اهواز در دست اجرا هستند.

وی افزود: تمرکز اصلی بر روی ایستگاه‌های پمپاژ بوده که شامل اورهال سازی سیستم های برق، مکانیکال و لایروبی است. این در حالی است که قدرت مکش آب در ایستگاه های پمپاژ الهادی، ولیعصر(عج) و زکی زاده در غرب اهواز در شرایط مناسبی قرار دارند و در کمترین زمان آب‌های جاری در سطح خیابان ها و معابر را دفع می‌کنند.

دشتی زاده بیان کرد: اصلاح و بازسازی ۱۷۰ دستگاه پمپ فرسوده و معیوب، تهیه و نصب ۷۰ دستگاه پمپ جدید، اصلاح و به روز رسانی ۱۱۸ تابلو برق در ایستگاه های پمپاژ، تهیه و نصب سه هزار و ۲۰۰ درب فاضلاب بتنی و لایروبی بیش از ۲۱۰ کیلومتر خطوط و شبکه‌ فاضلاب از جمله مهمترین اقداماتی است که پیش از شروع بارندگی‌ها و در ماه‌های اخیر در اهواز انجام شد.

مدیر آبفا کلان‌شهر اهواز با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده در قالب طرح ضربتی رسیدگی به فاضلاب اهواز و تا پیش از آغاز بارندگی ها در ۲ بخش اجرا شده گفت: تعداد ۱۸۵ پروژه در قالب ۲ بخش و به صورت ضربتی در سه ماه اخیر در دستور کار قرار گرفت که اصلی ترین هدف در این طرح ها کاهش زمان آبگرفتگی ها پس از بارندگی بود.

وی ادامه داد: اگرچه در سه ماه گذشته ۲ طرح ضربتی اجرا شد، اما معنای فوریت در اقدامات به معنای توجه نکردن به اصول و کارشناسی نبوده است، چرا که موضوع پایداری طرح ها و توجه به تداوم و کاهش مشکلات فاضلاب برای سال های متمادی از اهداف پروژه‌های تعریف شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز، بیان کرد: اتمام و بهره برداری از این پروژه سهساله بوده اما روند و سرعت مجموعه آبفا استان و اهواز به گونه‌ای است که امید است پروژه فاضلاب اهواز مدت ۲سال به پایان برسد.

در پی مشکلات پیش آمده ناشی از پس زدن فاضلاب در اهواز به ویژه در فصل بارندگی، رهبر معظم انقلاب با برداشت ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای حل این مشکل موافقت کردند.

بنا به اعلام آبفا اهواز از ابتدای اجرای طرح فاضلاب این کلانشهر تا سال ۹۹، کل اعتبار این طرح کمتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

حوزه خبر: 
دفترمدیرعامل
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).