تحقق وعده دولت سیزدهم در خوزستان/ ۱۱۰ کیلومتر طرح فاضلاب اهواز ترمیم شد/ نصب ۳۰۰ پمپ در ۱۸۶ ایستگاه‌

مدیر عامل آبفا کشور گفت: رئیس جمهور و وزیر نیرو تأکید داشتند که به گونه‌ای در طرح فاضلاب اهواز عمل شود تا مردم در بحث فاضلاب مشکلاتی مانند سال گذشته را تجربه نکنند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا اهواز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو‌ با پیرامون آخرین وضعیت آبگرفتگی در اهواز اظهار داشت: خوشبختانه ‌در بخش‌هایی از ایران از جمله خوزستان شاهد نزول رحمت ایزدی هستیم و خدا را شاکریم که با توجه به خشکسالی‌های اخیر به ویژه سال گذشته این بارش خوشحالی مردم و کشاورزان را در پی داشت.

مدیر عامل آبفا کشور با اشاره به بارش باران در مناطق جنوبی استان و شهر اهواز عنوان داشت: در این مناطق به جهت بافت ریزدانه خاک و پیدایش شهر در زمین هموار مشکل دفع آب‌های سطحی را داریم که این مشکل در زمان بارش‌ها خود را نمایان می کند.

جانباز افزود: با توجه به بارش شدید باران از صبح امروز پروژه‌های اجرایی آب و فاضلاب بازدید شد، در حال حاضر ۱۳۹ جبهه کاری شامل لوله‌گذاری، بازسازی و احداث ایستگاه‌های پمپاژ، حفر تونل tvm برای نخستین بار در اهواز انجام می شود این فعالیت‌ها سبب شده تا وضعیت دفع فاضلاب نسبت به سال‌های گذشته بهتر شود.

وی در رابطه با نخستین سفر رئیس جمهور به خوزستان تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر نیرو تأکید داشتند که به گونه‌ای در طرح فاضلاب اهواز عمل شود تا مردم در بحث فاضلاب مشکلاتی مانند سال گذشته را تجربه نکنند، از سفر رئیس جمهور تا به امروز ۱۱۰ کیلومتر خطوط ریزشی ترمیم شده و کار نصب بیش از ۳۰۰ پمپ در ۱۸۶ ایستگاه به پایان رسیده است.

مدیر عامل آبفا کشور ادامه داد: منطقه شهید زکی‌زاده در سال‌های اخیر دچار آبگرفتگی فراوان می‌شد در بازدیدی که داشتیم ‌هیچ مشکلی مشاهده نشد، البته بایستی در شرایط عادی مسئله اطمینان‌بخشی از صحت فعالیت صحیح سامانه فاضلاب اهواز را ارزیابی کنیم، اما در حال حاضر می‌توان گفت در مناطقی که کار لوله گذاری و ایستگاه پمپاژ فعال است به طور پیوسته فعالیت انتقال فاضلاب در حال انجام است.

جانباز ابراز داشت: شهر اهواز به دلیل هموار بودن و عدم وجود شبکه دفع آب‌های سطحی در بارش‌ها دچار مشکل می‌شود در همین راستا سعی شده تا آنچه که در ظرفیت خطوط، سامانه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب وجود دارد کمک کننده دفع آب‌های سطحی باشد البته اگر طرح فاضلاب اهواز به صورت کامل اجرا شود حدود ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و با بارش های سال گذشته (بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب در چند ساعت) این شبکه جوابگوی دفع آب‌های سطحی نیست و برای این موضوع طراحی نشده اما با فعالیت‌های خوبی که در جبهه‌های صورت گرفته وضعیت هر روز بهتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: سعی می‌کنیم که در جبهه‌های مختلف از جمله خطوط ریزشی، اورهال ایستگاه‌ها و همچنین احداث شبکه، خطوط جمع آوری، ایستگاه‌های پمپاژ به گونه ای عمل کنیم تا این شبکه بتواند در مواقع بحرانی نظیر بارش‌های آتی و شرایط مشابه کارآیی لازم را داشته باشد.

 

حوزه خبر: 
دفترمدیرعامل
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۰۹/۳۰
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۳ + ۱۵ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).