بحران سرقت درب‌های منهول فاضلاب در اهواز

سرقت درب‌های منهول فاضلاب یکی از مهمترین معضلاتی است که شرکت آب و فاضلاب اهواز با آن مواجه است که تبعات فراوانی از خود بجای می‌گذارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این مطلب افزود: سرقت درب‌های منهول فاضلاب در سطح کلان‌شهر اهواز از جمله مهمترین مشکلات این شرکت است.

سعید دشتی‌زاده ادامه داد: علاوه بر خسارت‌های مالی، گرفتگی لوله‌های دفع فاضلاب نیز بر اثر ورود زباله و نخاله‌ها به درون منهول از جمله تبعات این سرقت‌ها است.

وی با بیان این مطلب که گرفتگی فاضلاب هزینه‌بر و مشکل‌زا خواهد بود، گفت: ورود زباله و نخاله‌ها در لوله‌های دفع فاضلاب منجر به گرفتگی‌های سخت می‌شود. در حین عملیات لایروبی و رفع گرفتگی‌ها، کیسه‌های زباله و گونی‌های نخاله، پاره سنگ و آجر و ... مشاهده شده که منجر به پس‌زدگی فاضلاب و نارضایتی شهروندان نیز شده است.

دشتی‌زاده بیان کرد: در بحث سرقت درب‌های منهول اصلی‌ترین دغدغه مجموعه آبفا اهواز گرفتگی لوله‌ها و بعضا پس‌زدگی فاضلاب در خیابان‌ها و معابر است.

وی از ناپایداری و اشباع زمین از جمله دلایل بروز ریزش خطوط فاضلاب و نیاز مبرم به لایروبی‌های مستمر در سطح کلانشهر اهواز نیز خبر داد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار سرقت‌های انجام شده طی ۶ ماه ابتدایی سال گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بالای ۳ هزار و ۴۰۰ درب منهول به سرقت رفته که شرکت را متحمل هزینه‌ای افزون بر ۱۲ میلیون ریال به ازای خرید و نصب هر درب و رینگ کرده است.

گفتنی است که در سال گذشته نیز بالای ۲ هزار و ۱۰۰ درب منهول به سرقت رفت.

حوزه خبر: 
دفترمدیرعامل
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۰۶/۳۰
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۷ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).