مهندس حاجی‌زاده: تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد درمدیریت تنش آبی خوزستان موثر است

مدیر اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران تنش آبی و برقی در اهواز و خوزستان تعامل روابط عمومی‌های مرتبط با اصحاب رسانه  و سمن‌ها است که می‌توانیم با هم‌اندیشی از اين بحران عبور کنیم.

قباد حاجی زاده یکشنبه در نشست هم اندیشی با موضوع تنش آبی که با حضور مدیران روابط عمومی های دستگاههای درگیر با تنش آبی خوزستان در محل دفتر اداره روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب اهواز برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمانها بسیار با اهمیت است به گونه اي كه موفقیت سازمان ها و رضايتمندي مردم، بستگی به عملکرد روابط عمومی ها دارد.

وی هدف از تشکل جلسه را هم اندیشی در خصوص موضوع برون رفت از تنش آبی در کلانشهر اهواز وخوزستان  عنوان کرد و ادامه داد: می‌طلبد کارگروهی متشکل از دستگاههای اجرایی شامل شرکت آب و فاضلاب اهواز، توزیع نیروی برق استان و اهواز، آبفای استان، شهرداري اهواز، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه با محوريت استانداري خوزستان انجام پذیرد.

مدیر اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: این شرکت در کنار تمام سازمان‌ها برای عبور از تنش آبی اهواز وخوزستان آماده هرگونه همکاری است.

وی افزود: همچنین با تعامل با رسانه‌های استان تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شهروندان و ارائه خدمات بهتر به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست اظهار داشت: مردم از وضعیت فاضلاب و اوضاع اقتصادی ناراضی هستند و حق مردم نیست که پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب این چنین وضعيتي در سطح شهر داشته باشند.

محمد جوروند خاطر نشان کرد: با استشمام آب شرب شهری به خوبی متوجه تفاوت آن با آب شرب سایر استان‌ها خواهیم شد که نشان دهنده کیفیت پایین آب شرب خوزستان است.

وی ادامه داد: انتظار داریم مشکل فاضلاب مناطق شهر اهواز به زودی حل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با سازمان‌های مردم نهاد در خصوص مسائل مختلف داشته ایم که این جلسات برای حل مشکلات استان برگزار شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان ضمن تشکر از میزبانی اداره روابط عمومی شرکت آبفا اهواز، در این نشست اظهار داشت: راهکارهای تخصصی درخصوص حوزه آب را باید به مسئولین و متخصصین این حوزه واگذار کرد و از آنها برای جلوگیری از مشکلات کمک گرفت.

 

علیرضا کریمی ادامه داد: باید مناطق بحرانی در سطح شهر اهواز شناسایی  و در خصوص رفع  مشکل آنها اقدام کرد.

وی افزود: شبکه آب و فاضلاب اهواز توان دفع حجم فاضلاب شهری را ندارد و باید شبکه آب و فاضلاب گسترش یابد.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در این نشست با اشاره به زمان بندی انجام پروژه ها در استان گفت: سازمان ها باید برای پروژه های خود زمان بندی تعریف کنند و شروع و پایان پروژه ها را اعلام کنند.

مهران مومن غریب افزود: همزمان با توسعه شهری زیرساختهای شبکه آب و فاضلاب توسعه نیافته ، به همین دلیل شاهد وقوع اتفاقاتی از قبیل آب گرفتگی در سطح معابر شهری و ... هستیم.

وی ادامه داد: سیستم طراحی شده برای دفع آبهای سطحی در اهواز برای حدودا ۲۰ میلیمتر بارندگی طراحی شده است و چنانچه بیش از این اندازه بارندگی داشته باشیم شاهد آبگرفتگی های فراوانی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به کمبود آب در پائین دست رودخانه کرخه خاطر نشان کرد: امسال به دلیل رعایت نکردن الگوی کشت در استان اتفاقاتی ازقبیل کمبود آب برای زراعت و دام در مناطق پایین دست روخانه کرخه به وجود آمد که با رها سازی آب از سد کرخه تا حدودی مشکل این مناطق برطرف شد.

مومن غریب ادامه داد: با رها سازی آب از سد سیمره در استان لرستان به سمت خوزستان می‌توانیم آب مورد نیاز کشاورزی استان را تا آبان ماه ۱۴۰۰ تامین کنیم در غیر اینصورت با مشکل جدی کم آبی روبرو خواهیم شد. درپایان از بانی تشکیل جلسه مذکور وتعامل بین بخشی شرکت آبفا اهواز تقدیر کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این نشست ضمن تقدیروتشکر از روابط عمومی آبفا اهواز،  با بیان اینکه دغدغه مسئولان دغدغه شهروندان است اظهار داشت: دغدغه‌ای که مسئولان در سازمان‌ها دارند دقیقا پاسخگو بودن به مطالبه گری شهروندان است.

علی سلیمانی با اشاره به کیفیت آب در خوزستان ادامه داد: باید تلاش کنیم تا کیفیت و فشار پمپاژ آب در شبکه لوله کشی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شبکه لوله کشی آب در اهواز فرسوده است، خاطر نشان کرد: شبکه آب در برخی نقاط شهر اهواز قدیم و فرسوده است که با اصلاح آن از هدر رفت آب در شبکه جلوگیری و سالانه صرفه جویی بالایی داشته باشد.

قلي پور معاون اداره روابط عمومي توزيع برق اهواز نيز با استقبال از برگزاري اين نشست با موضوع تنش آبي و برقي گفت: شركت توزيع برق اهواز آمادگي هرگونه تعامل و همكاري با دستگاه هاي درگير با تنش آبي و برقي را اعلام مي‌دارد.

مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ها باید واقعیت را انعکاس دهند، گفت: روابط عمومی ها باید واقعیت ها را به رسانه ها منتقل کنند تا وقایع و اتفاقاتی که در استان رخ می‌دهد به صورت شفاف به مردم منتقل شود.

داوود سلیمانی با بیان اینکه رسانه ها با روابط عمومی ها تعامل بایدتعامل داشته باشند، ادامه داد: در سازمان ها روابط عمومی ها نمی‌توانند همه مسائل سازمان را به رسانه ها بازگو کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای انتقال اخبار سازمان‌ها می‌توانیم از«سازمانهای مردم نهاد» استفاده کنیم زیرا این سازمان‌ها از جنس مردم و صدای مردم هستند و همین عامل باعث می شود تاثیر گذار باشند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان با اشاره به همکاری سمن‌ها در اطلاع رسانی و همکاری با روابط عمومی‌ها ، دراین نشست اظهار داشت: انجمن‌های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و مشکلات استان به کمک سازمان‌ها و مردم خواهند آمد.

سیروس داودی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در تمام مشکلات مردم و شهروندان حضور فعال داشته اند و فارغ از مسائل حاشیه‌ای در جلب مشارکت‌های مردمی موفق بوده‌اند.

وی افزود: سمن‌ها زبان مردم هستند و باید پل ارتباطی بین روابط عمومی‌ها و مردم و سازمان ها باشند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان خاطر نشان کرد: چنانچه سازمان‌ها نتوانند مستقیم پاسخگو مطالبات مردم باشند می‌توانند از طریق این سازمان با مردم ارتباط بگیرند و قطعا نتیجه می دهد.

زنگنه معاون روابط عمومي شهرداري کلان‌شهراهواز، ضمن تشکر از تشکیل جلسه مذکور و تعامل بین‌بخشی شرکت آبفا اهواز و شهرداري اهواز، گفت: شهرداری کلان‌شهر اهواز دركليه زمينه هاي آموزش، اطلاع رساني و تبليغات محيطي همكاري لازم راخواهد داشت، گفت: شهرداري اهواز همواره در كنار مردم و ساير ادارات درگير تنش آبي و برقي خواهد بود و از هيچ تلاش و همكاري مضايقه نخواهد كرد.

وي افزود: شهرداري در جهت حل مشكلات شهروندان پيش قدم خواهد بود و در كليه زمينه هاي عمومي كمك خواهد كرد.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان در این نشست ضمن تشکر ازمیزبانی و تشکیل جلسه اظهار داشت: رسانه ها پل ارتباطی سازمان ها و ادارات با شهروندان و مدیران هستند که باید این ارتباط مستمر برقرار باشد تا شهروندان را از وقایع شهری آگاه کنند.

افشار پرویزی بابادی ادامه داد: روابط عمومی‌ها وظیفه دارند به انتقادات و شبهات مطرح‌شده در رسانه‌ها پاسخگو باشند و مشکلات شهری را از این طریق منتقل کنند.

وی ادامه داد: نشست های خبری که توسط روابط عمومی های ادارات و سازمان های استان خوزستان برگزار می شود نباید گزینشی باشد و در تمامی جلسات از همه رسانه ها دعوت شود.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به کمبود آب در پایین دست رودخانه کارون گفت : به دلیل شرایط جوی، آب در بالا دست کارون در مناطق کوهستانی هم به شدت کاهش یافته و از مدیران آبفا تقاضای رسیدگی به این مناطق را داریم تا مشکل کم آبی این مناطق رفع و از آب شرب پایدار برخوردار شوند.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۰۵/۰۵
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۵ + ۳ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).