سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز خبر داد:افت فشار آب در مهدیس برطرف می شود

دکتر صادق حقیقی پور از حل مشکل آب شرب در کوی مهدیس اهواز طی روزهای آتی خبر داد و گفت: افت فشار آب موجود در برخی نقط شهری به دلیل فاصله آن ها از تاسیسات آبرسانی است .

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، حقیقی پور افزود: با وجود اینکه منطقه مهدیس در یک نقطه کور قرار گرفته، به سرعت درحال توسعه می باشد و شبکه آب آن روزانه دو تا سه ساعت بیشتر آبدار نبود لذا رفع مشکل این منطقه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

دکتر حقیقی پور تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت و طرح جامع اهواز، کوی مهدیس پس از سال ها بلاتکلیفی دو سال پیش به کلانشهر اهواز واگذار شد که بالغ بر ۴۰ هزار نفر جمعیت در کوی مهدیس ساکن هستند.

حقیقی پور امکان تامین آب شرب کوی مهدیس از شبکه آب شرب اهواز را تقریبا غیرممکن دانست و گفت: برای حل این معضل از  ظرفیت خط انتقال آب تصفیه خانه صنایع فولاد واقع در شهرکوت عبدا... استفاده گردید.

وی بیان کرد: خط آبرسانی مذکور وارد مدار گشته اما تا حصول اطمینان از مسایل کیفی آّب از جمله کلرزنی هنوز این آب وصل نشده اما طی روزهای آتی این امر محقق خواهد شد. یک پکیج کلرزنی پیشرفته نیز خریداری شده تا در صورت بروز مشکل، کلرزنی در محل انجام شود.

سرپرست شرکت آبفا اهواز اظهار داشت: ۲۰۰ کیلومتر از شبکه آب اهواز نیاز به اصلاح دارد که در حال حاضر عملیات اصلاح شبکه به طول یکصد کیلومتر آغاز شده است.

به گفته وی زیرساخت‌های مختلف ازجمله شبکه آب و فاضلاب باید پیش از سکونت مردم در یک منطقه ایجاد شود اما در اهواز مردم در نقاط حاشیه‌ای، پیش از احداث زیرساخت‌ها اقدام به سکونت کرده‌اند.

دکتر حقیقی پور  در آخر گفت: روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب آب در اهواز تولید می‌شود که معادل ۷۰ درصد آن یعنی ۵۵۰ هزار مترمکعب باید در مخازن آب ذخیره شود این درحالی است که مخزن ذخیره آب اهواز کمتر از ۲۰۰ هزار مترمکعب گنجایش دارد که از این مقدار نیز ۱۰۰ هزار مترمکعب آن غیرفعال است و یکی از دلایل افت فشار و قطعی آب نیز همین امر است.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۸/۰۵/۰۷
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۲ + ۱۶ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).