مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: حل معضل آب های سطحی مستلزم تحقق طرح جامع شهری است

فردوس کریمی در جلسه شورای اداری اهواز در روز چهارشنبه یکم اسفندماه، با اشاره به اینکه آب های سطحی در زمان بارندگی ها تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای شهر می شود، گفت: در این ایام شهروندان با مشکلات فراوانی روبرو می شوند و تنها راهکار برون رفت کلانشهر اهواز از این شرایط، اجرای طرح جامع شهری توسط متولی دفع آبهای سطحی است.

 کریمی افزود: طرح جمع آوری آب های سطحی تنها نباید محدود به یک دوره زمانی یک یا دو ساله باشد و باید طی یک برنامه ریزی ۱۰ ساله اجرایی تا وضعیت موجود ساماندهی شود.

وی در ادامه بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از ۸۴ پروژه آب و فاضلاب در اهواز و شهرهای تابعه از محل اعتبارات هیات محترم دولت، تسهیلات کمکی نفت و درآمدهای جاری شرکت  اجرا شده و یا فعال می باشند، تصریح کرد: برخی پروژه ها به دلیل مشکلات زیرساخت های شهری دچار چالش می گردند، به عنوان مثال، منطقه کیانشهر اهواز نمونه ی بارز این موضوع است. 

وی بیان داشت: امکان پمپاژ و تخلیه آب های سطحی در این منطقه به دلیل عدم ایجاد خروجی آب های سطحی که از زیرساخت های مهم محسوب می شود ، وجود ندارد لذا در پی بارندگی های اخیر شاهد ایجاد انبوهی از آب های سطحی در این منطقه بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در ادامه به تشریح وضعیت آبرسانی در اهواز پرداخت و گفت: در تیر ماه سال جاری ، آبگیری برای بیش از ۶۰ درصد از شهر اهواز از طریق طرح غدیر آغاز شد اما از تاریخ ۲۳ آبان این خط دچار مشکلاتی شد که شرایط لازم را برای تامین آب اهواز نداشت  و ناچارا برداشت آب از رودخانه کارون به عنوان منبع تامین آب (به میزان ۹۰ درصد )در نظر گرفته شد.

فردوس کریمی اظهار کرد: تصفیه آب برداشتی از این رودخانه مستلزم صرف هزینه و توان فنی بالایی است،  استفاده از  ۳۷ تن مواد شیمیایی به علت کدورت بالا در یک روز با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تنها یک نمونه ی آن است.

 

گفتنی است، از دی ماه امسال ، آب جایگزین طرح غدیر از طریق کانال سلمان در منطقه زردشت اهواز به ایستگاه‌های تصفیه این شهرستان پمپاژ می‌شود.

این کانال به طور موقت جایگزین خط انتقال آب غدیر است. 

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۴ + ۵ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).