در راستای توسعه زیرساخت های فاضلاب اهواز در حال اجرا است: ۷ هزارو ۶۳۲ متر خط انتقال وشبكه جمع آوري فاضلاب خانگي منطقه زرگان

با حمایت استاندار خوزستان در جذب اعتبارات پروژه های زیرساختی و نیز انجام مطالعات و  بازبینی طرح جامع فاضلاب توسط شرکت آبفا اهواز، ۱۷ پروژه فاضلاب در مناطق کمتربرخوردار از محل تسهیلات کمکی نفت تامین اعتبار گشته و در حال اجرا می باشند.
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب اهواز ، فردوس کریمی مدیرعامل این شرکت ضمن بیان مطلب فوق ،گفت: عملیات اجرایی خط انتقال وشبكه جمع آوري فاضلاب خانگي منطقه زرگان اهواز یکی از این ۱۷ پروژه است که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با هدف دفع بهداشتي فاضلاب منطقه و ارتقا سلامت شهروندان توسط آبفا اهواز در حال انجام می باشد.
کریمی افزود: مجموع طول اين پروژه ۷ هزارو ۶۳۲ متر، شامل ۱۰۷۲ متر لوله پلي اتيلن ۴۰۰ميلي متري ،۵۵۹ متر لوله بتني ۶۰۰ ميليمتري ،و۶۰۰۱ متر لوله ۳۰۰ ميليمتري است .
وی وجود كانال هاي روباز قديمي و نيز انشعابات آب غير مجاز  در این منطقه را از موانع اجرای پروژه بر اساس زمان بندی اعلام شده دانست و تصریح کرد: همچون برخی مناطق دیگر در اهواز، نامرغوب بودن (ریزشی بودن)جنس خاک این منطقه ما را ناچار به اجرای سیستم سپرکوبی کرده است  و البته بافت فشرده منازل مسكوني نیز بر سختی کار می افزاید.
 عمق قرارگيري لوله ها در این پروژه ،بر اساس نوع و جنس آن ها كه به دو دسته پلي اتيلن و بتني تقسيم مي شوند، چهار تا شش متر از سوی مدیرعامل آبفا اهواز اعلام شد.
فردوس كريمي تكميل اين پروژه  را مستلزم ساخت ۲۹۴ حلقه منهول با قطر دو متر  و نیز يك دستگاه منهول پمپ بتنی برشمرد و گفت: این منهول پمپ وظیفه انتقال فاضلاب از خطوط ثقلي را با شيب سه در ۱۰۰۰به ديگر شبكه ها  و در نهايت به تصفيه خانه فاضلاب شرق بر عهده دارد .
وي در پایان خاطر نشان کرد: تا كنون ۲۸۳ متر از خط انتقال پلي اتيلن ۴۰۰ ميليمتري و ۳۶۴ متر از خط انتقال پلي اتيلن ۳۰۰ ميليمتري به اتمام رسيده است .

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).