پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی کوی سیاحی

مدیرعامل آبفا اهواز خبر داد :

عملیات اجرایی پروژه ایجاد ۱۱۰۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی کوی سیاحی در دی ماه سال ۹۶ آغاز شد و تا به امروز حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز ، فردوس کریمی با اعلام این خبر گفت: براساس مطالعات طرح جامع فاضلاب اهواز ، اقطار و لوله های مورد نیاز در راستای اجرای این پروژه شامل: بیش از ۷۹۰۰ متر لوله پلی اتیلن ۳۱۵ میلی متری ، ۵۱۰ متر لوله بتنی ۸۰۰ میلی متر ، ۷۳۹ متر لوله بتنی ۶۰۰ میلی متر و ۹۰۰ متر لوله بتنی ۴۰۰ میلی متری می باشد.

کریمی با اشاره به وجود مصائب و محدوديت هاي اجرايي  فراوان در مسیر و بافت خاص زمين محل اجراي پروژه افزود: علیرغم پیش بینی صورت گرفته برای مدت زمان اجرای عملیات، به دلایل یادشده بازه زمانی مقرر یقینا بیشتر خواهد شد.

 وی ادامه داد:  برای اجرای این شبکه، تعداد ۲۲۸ حلقه منهول آجری ، ۲۹ حلقه بتنی در نظر گرفته شده که بزرگترین آنها به ابعاد سه متر در دست ساخت می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز از دیگر موانع اجرایی این پروژه به نامرغوب بودن جنس خاک و بالا بودن سطح آب های زیر زمینی در منطقه کوی سیاحی اشاره و اظهار داشت: به دلیل ریزشی بودن خاک در محل خاکبرداری از مسیر اصلی خط بتنی ۸۰۰ میلی متری مجبور به بهره گیری از سیستم سپرکوبی شده ایم که این موضوع خود از دیگر دلایل افزایش زمان اجرای پروژه محسوب می گردد.

فردوس کریمی عمق قرار گیری لوله های بتنی ۸۰۰ میلی متر را شش متر اعلام و تصریح کرد: سیستم جمع آوری و هدایت فاضلاب درون شبکه با شیب یک در۱۰۰۰ و بصورت ثقلی انجام و در نهایت با وارد شدن به دیگر شبکه ها به تصفیه خانه فاضلاب غرب منتقل می شود.

کریمی اهداف اصلی اجرای این پروژه را ممانعت از دفع سنتی و تجمع فاضلاب در منطقه ، ارتقای سطح بهداشت شهروندان و عدم نفوذ فاضلاب های خانگی به سطوح پایین و درنتیجه آلودگی آب های زیر زمینی دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع موانع یادشده، اجرای پروژه روند سریع تری به خود گیرد.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۳/۰۶
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۲ + ۵ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).