در نشست شورای شهر و آبفا اهواز مطرح شد: عضو شورای شهر: عملکرد جهادی مدیرعامل آبفا اهواز بر کسی پوشیده نیست، ما منتقدان گذشته، امروز در کنار فردوس کریمی ایستاده ایم

در نشست شورای شهر و آبفا اهواز مطرح شد:

 

عضو شورای شهر: عملکرد جهادی مدیرعامل آبفا اهواز بر کسی پوشیده نیست،

 

ما منتقدان گذشته، امروز در کنار فردوس کریمی ایستاده ایم

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، روز گذشته ، نشست اعضای شورای شهر و مسئولین آبفا با دستور کار بررسی وضعیت آب و فاضلاب در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

 

در این نشست، برخی از اعضای شورا قبل از مطرح نمودن موضوعات مربوطه، نسبت به عملکرد آبفا اهواز در مدت یکساله اخیر ابراز امیدواری نمودند.

 

سید ناصر موسوی نژاد با بیان اینکه برخی رسانه ها برداشت اشتباه و مغرضانه از اظهارات وی در خصوص وضعیت آب اهواز نموده اند، گفت: به هیچ عنوان منکر عملکرد جهادگونه فردوس کریمی از زمان تصدی وی در آبفا نیستیم و به عنوان نمایندگان مردم وظیفه انتقال مطالبات مردم به مسئولان را داریم و علیرغم اینکه در گذشته همواره منتقد عملکرد آبفا بودیم اما باتوجه به اجرای پروژه ها و عملکرد مثبتی که در این یکساله مشاهده شده ، در کنار مدیران تلاشگر ایستاده ایم.

 

باباپور، قنوات، سنواتی، ایزدی، حاجتی و کعب عمیر نیز به طرح سوالاتی در خصوص وضعیت پروژه های آبفا پرداختند.

 

پخش تیزر عملکرد یکساله اخیر شرکت آبفا اهواز شامل اجرای بیش از ۶۰ پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد تا مرحله تجهیز کارگاه، بازسازی و ترمیم تاسیسات آبرسانی و شبکه های آب و فاضلاب ، یکی دیگر از برنامه های این نشست بود.

 

در ادامه، مدیرعامل آبفا اهواز به تشریح منابع آبی و جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی پرداخت و از اولویت های اصلی شرکت در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی آب اهواز،  به افزایش ظرفیت برداشت آب از سد مخزنی کرخه ( طرح آبرسانی غدیر) تا تیرماه جاری اشاره کرد.

 

وی افزود: با این افزایش ظرفیت، حدود ۵۵ درصد از آب شرب مردم شریف اهواز از این طرح تامین خواهد شد.

 

کریمی، عملیات در حال اجرای طرح اتصال مخازن آب حصیرآباد به شبکه آب شرب مناطق مرتفع شرق اهواز( با احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از تصفیه خانه آب شماره یک به سمت مخازن، در مجموع به طول هشت کیلومتر با خط ۷۵۰ میلی متری) ، بهره مندی از تاسیسات آبرسانی گروه ملی فولاد جهت رفع افت فشار آب مناطق جنوب غرب گلستان و ملاشیه، کسب گواهینامه استاندارد ایزو۱۷۰۲۵ تضمین کیفیت در بخش آزمایشگاه آب ، استقرار دیزل ژنراتور در تصفیه خانه های اصلی آب (برای مقابله با خاموشی تصفیه خانه ها در مواقع قطع برق) و اجرای پروژه های متعدد اصلاح و توسعه شبکه آب در مناطق مختلف اهواز به ویژه در بخش های کمتربرخوردار و دارای شبکه فرسوده را جزو مهم ترین اقدامات برای خروج از وضعیت بحرانی شبکه آبرسانی اهواز که از دیرباز وجود داشت، دانست.

 

از نظر فردوس کریمی ،قدمت بالای ۴۰ سال و فرسودگی بیش از ۶۰ درصد از شبکه آب شرب اهواز  ، عامل اصلی اولویت بندی اجرای پروژه های یادشده در سطح شهر در این یک سال بود.

 

به گفته وی، در حال حاضر بزرگ ترین معضلات موجود در سیستم آبرسانی شهر، هدررفت ناشی از فرسودگی- انشعابات غیرمجاز و استفاده نامتعارف از آب شرب برای آبیاری فضای سبز می باشد.

 

مدیرعامل آبفا اهواز تصریح کرد: اخیرا با مسئولین شهرداری کشور جلساتی برگزار و مقرر شد تا باتوجه به فصل خشکسالی ، دستورالعمل های مبنی بر عدم استفاده از آب شرب برای فضای سبز تحت تمهیدات استانداری خوزستان اجرایی گردند.

 

فردوس کریمی در خصوص وضعیت فاضلاب خاطر نشان کرد: مهار فاضلاب ورودی به رودخانه کارون و ایجاد زیرساخت های فاضلاب در مناطق کمتربرخوردار محور اصلی مطالعات کارشناسانه و تعریف پروژه ها از ابتدای سال گذشته تا کنون در حوزه فاضلاب بوده است.

 

وی فعالسازی تصفیه خانه  فاضلاب شرق، طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب، اجرای خط انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ قلعه چنعان به تصفیه خانه شرق، احداث خطوط جمع کننده ( کلکتورها) در سواحل غربی و شرقی رودخانه و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ را از مهم ترین اقدامات در راستای ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز برشمرد.

 

کریمی عنوان کرد: اجرای پروژه های ایجاد شبکه جمع آوری و انشعابات خانگی فاضلاب در نقاط مختلف شهر که اخیرا شاهد کلنگ زنی آن ها بوده ایم ، با برنامه ای مدون و منسجم در حال اجرا هستند که نویدبخش تحولات اساسی در این حوزه خواهند بود.

 

وی همچنین از بازنگری طرح تله متری و کنترل از راه دور زیرساخت های ( مانیتورینگ) آب و فاضلاب اهواز خبر داد.

 

کریمی ، جلب رضایت شهروندان را اولویت اصلی کار مجموعه آبفا اهواز عنوان و دست اعضای شورای شهر را در راستای نظارت بر امور جاری باز دانست.

 

 

 

 

 

 

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۲/۱۸
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۴ + ۵ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).