طرح اصلاح شبکه توزیع  آب بخشی از منطقه درویشیه (کوت عبداله) و شهرستان حمیدیه

با حضور استاندار خوزستان کلنگ زنی شد:

 

با حضور استاندار خوزستان کلنگ زنی شد:

طرح اصلاح شبکه توزیع  آب بخشی از منطقه درویشیه (کوت عبداله) و شهرستان حمیدیه

آیین کلنگ زنی پروژه اصلاح شبکه آب توزیع  بخشی از منطقه درویشه (کوت عبداله) و حمیدیه با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ، جوادکاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ، پیمان کاظمی نژاد دستیار استاندار در امور عمرانی ، سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان، فرمانداران شهرستان های کارون و حمیدیه برگزار شد. 

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته آبرسانی به شهرستان حمیدیه از طرق طرح آبرسانی غدیر محقق شد و آب شرب این شهرستان وضعیت بهتری پیدا کرد. در حال حاضر نیز اجرای طرح اصلاح شبکه آب در نقاطی که سیستم آبرسانی فرسوده است، آغاز شده است. 

شریعتی با بیان اینکه این طرح ها از امسال آغاز و تا سال ۹۹ به پایان خواهد رسید، افزود: فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر امسال آغاز و سعی خواهیم کرد طی سه سال اصلاح فرسودگی شبکه آبرسانی به شهرستان حمیدیه نهایی شود. 

فردوس کریمی در آیین کلنگ زنی این دو پروژه گفت : در راستای تحقق این اهداف به همت استاندار خوزستان شرکت آب و فاضلاب اهواز تنها شرکتی است که موفق شد تمام اعتبارات عمرانی سال گذشته از ردیف های مختلف دولت تدبیر و امید، را جذب کند.

کریمی  با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اهواز وظیفه تأمین و توزیع آب را برعهده دارد، اظهار کرد: اگر اراده ای برای کنترل انشعاب های غیر مجاز نباشد، امکان مدیریت صحیح شبکه وجود نخواهد داشت. شهرداری و سیستم های نظارتی باید در این زمینه به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند.

وی در خصوص انشعابات غیرمجاز با بیان اینکه اگر انشعابی به صورت غیرمجاز و از یک چاه تأمین شود، تضمینی برای بهداشتی بودن آن وجود ندارد، افزود: این انشعابات خارج از اراده شرکت آب و فاضلاب اهواز است؛ وقتی انشعاب غیرمجاز وجود داشته باشد، هیچ کنترل و مدیریتی روی مصرف آب نخواهیم داشت از این رو شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند.

کریمی با بیان اینکه انشعاب غیرمجاز، تهدیدی برای شبکه آب محسوب می شود، گفت: انشعاب غیرمجاز موجب می شود دیگر مشترکان از پمپ های آب استفاده کنند که باعث مکش رسوب های  درون شبکه می شود.

وی با اشاره به آیین کلنگ‌زنی و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از منطقه درویشیه در شهر کوت عبدالله از توابع کارون بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این این پروژه ۲ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان است. 

این طرح طبق برنامه زمان بندی شده در مدت ۸ ماه تکمیل خواهد شد.

تصفیه خانه شهرستان کارون آب را به صورت با کیفیت وارد شبکه می کند و در روز چندین بار این تصفیه خانه از نظر کیفی مورد بازرسی قرار می گیرد.

کریمی اظهار کرد: طراحی انشعاب آب طبق سرانه جمعیت انجام و لوله گذاری می شود اما وقتی در یک خانه، سه انشعاب غیرمجاز وجود داشته باشد، اصول شبکه دچار مشکل می شود پس همه اعم از شهروندان و مدیران باید دست به دست هم دهند با مدیریت شبکه آب و حذف انشعاب های غیرمجاز، نسبت به کیفی سازی آب شرب کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون حدود ۲۵ میلیارد تومان پروژه در شهرستان کارون اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه آب شهرستان حمیدیه به لحاظ فشار و کیفیت قابل قبول است اما اصلاح صورت گرفته با توجه افزایش سرانه، جمعیت و مقاطع هیدرولیکی، تغییر جنس شبکه به پلی اتیلین در حال انجام است.

کریمی اعتبار اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی در شهرستان حمیدیه را ۵.۷ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این طرح حدود ۹۰۰ انشعاب را شامل می شود که با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز همچنین از بازنگری در طرح جامع فاضلاب حمیدیه خبر داد و اظهار کرد: مطابق این طرح، عملیات اجرایی و زیرساخت های این طرح مطابق با استانداردهای لازم تنظیم می شود.

کریمی بیان کرد: از مجموع اعتباراتی که در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت، شصت و هشتمین پروژه در شهرستان حمیدیه کلنگ زنی می شود و سایر پروژه ها در شهرهای اهواز  دیگر شهرهای تابعه از جمله ویس، ملاثانی و کارون نیز اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: این طرح ها با هدف بهبود کیفی و کمی آب مناطقی از شهرهای کوت عبدالله(کارون) و حمیدیه در ۲۵کیلومتری شمال غرب اهواز به مرحله اجرا در آمده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در یک سال اخیر از محل تخصیص این تفاهم نامه ، ۶۸ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۷۸۰میلیارد ریال در شهرهای اهواز ، کوت عبدالله ، حمیدیه ، شیبان ، ویس و ملاثانی شروع شده که تعدادی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

وی رویکرد این شرکت در سال جاری را تلاش برای تامین آب بهداشتی و پایدار ، دفع بهداشتی فاضلاب و جلب رضایت مندی مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد مردم با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب این شرکت را در تامین آب سالم و بهداشتی کمک کنند.

 

گفتنی است، شرکت آب و فاضلاب اهواز مدیریت تامین آب و اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای اهواز ، حمیدیه ، کوت عبدالله، (کارون) ویس ، شیبان و ملاثانی را برعهده دارد.

 

 

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۲/۰۸
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۵ + ۱ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).