بنا بر گزارش مسوولین بهداشت استان ناسالم بودن آب اهواز و ابتلای برخی شهروندان به هپاتیت آ *کذب محض*است ؛ تشویش اذهان عموم بزرگترین آسیب به شهروندان است

پاسخ روابط عمومی شرکت آبفا اهواز به اظهارات عضو شورای شهر در خصوص آلودگی آب و شیوع بیماری هپاتیت آ

پاسخ روابط عمومی شرکت آبفا اهواز  به اظهارات عضو شورای شهر در خصوص آلودگی آب  و شیوع بیماری هپاتیت آ

بنا بر گزارش مسوولین بهداشت استان ناسالم بودن آب  اهواز و ابتلای برخی شهروندان به هپاتیت آ  *کذب محض*است ؛

تشویش اذهان عموم بزرگترین آسیب به شهروندان است

بدین وسیله، روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز برخود لازم می داند، در راستای پاسخ به مطلبی به نقل از عضو شوراي شهر مبنی بر ناسالم بودن آب اهواز و ابتلای برخی شهروندان به بیماری هپاتیت آ، ضمن پیگیری

 لازمه، مطلب زیر را منتشر نماید.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره داشت؛ در شرایطی که ذهن جامعه دچار تنش های مختلف از جمله تبعات ناشی از بحران کم آبی و خشکسالی است ، به اشتباه با ابراز مطلبی غیر واقع و بدون سند آن را مشوش تر نسازیم چرا که *تشویش اذهان عموم* بزرگترین آسیب را به شهروندان وارد و منبع شایعات را مستحق پیگیری قضایی خواهد نمود .

-  استناد به گزارشات منتشر شده مبنی بر واکنش مسئولین بهداشت استان به اظهار نظر جنجالی عضو شورای شهر در مورد آب اهواز به شرح زیر قابل توجه و دلیلی محکم بر رد ادعای موجود می باشد:

•   اهواز – ایرنا – رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت ابتلا به بیماری هپاتیت A در استان عادی است ، شهروندان نگران نباشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه افزایشی در خصوص افزایش ابتلا به بیماری هپاتیت A در شهرستان اهواز وجود نداشته و مراکز بهداشت غرب و شرق اهواز نظارت کافی و مستمر بر آب و میزان کلر باقیمانده آن دارند و از این نظر جای هیچ گونه نگرانی نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان گفت: هر گونه اطلاع‌رسانی درخصوص افزایش بیماری‌های واگیر صرفا از طریق دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد و از مردم عزیز استان درخواست می‌شود که تنها به اخبار و اطلاعیه‌هایی که از سوی مرکز بهداشت استان منتشر می‌شود توجه نموده و به اخباری که از منابع یا افراد دیگر منتشر می‌شود، توجه نکنند."

 

•  رئیس مرکز بهداشت اهواز* پیرو اظهارات *نماینده محترم شورای شهر اهواز* بیان نمود *کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نظارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی  اقدام می نماید*

وی ادامه داد : متولی آب در شهر شرکت آبفا و در مناطق روستایی شرکت آبفار بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمانها گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت .

مهرداد شریفی گفت : *از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۶ تا کنون بیش از ۳۳۰ نمونه میکروبی از شبکه آب عمومی در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ گردیده  که بالغ بر۹۸  درصد نمونه ها حاکی از مطلوبیت آب از لحاظ میکروبی داشته است و همینطور در این محدوده زمانی  بیش از ۲۵۰۰ مورد کلر سنجی صورت گرفته که بالای ۹۵  درصد موارد شبکه آبرسانی داری کلر باقیمانده مناسب بوده است* .

شریفی گفت متاسفانه  به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی  در  برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری می باشیم که پیگیری های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت .

وی در همین زمینه خواستار تلاش و پیگیری بیشتر  شرکت آبفا  در جهت رفع مشکلات  از جمله  شکستگی های لوله های آبرسانی ، گرفتگی های فاضلاب و ...شد .

وی خاطر نشان کرد که شهروندان محترم نیز باید در این زمینه همیاری و همکاری لازم را با سازمانهای مربوطه از جمله شرکت آبفا (متولی آب) داشته باشند  و از *سیستم ابرسانی غیر مجاز و خارج از محدوده تحت نظارت* استفاده ننموده و مشکلات مشاهده شده در شبکه آب و فاضلاب را سریعا با سامانه شکایاتهای بهداشتی ۱۹۰ در میان گذاشته و همچنین به شرکت آبفای اهواز گزارش نمایند . ضمناً شهروندان محترم  تا حد امکان  با نصب مخازن ذخیره آب از تغییرات بوجود آمده در افت فشار آب شبکه ابرسانی  خودداری نمایند .

مهرداد شریفی ادامه داد با توجه به نظارتها و پیگیری مستمر انجام شده *بیماریهای منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و  در محدوده زمانی ذکر شده  موردی ثبت نشده است* .

*مهندس شریفی گفت  شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دل نگرانی مردم  گزارشات و اطلاع رسانی های رسانه ی  توسط افراد صاحب فرایند و متخصصان امر صورت گیرد و صحت خبر از سازمانهای متولی و افراد متخصص اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد* . ))

*علاوه بر مطلب فوق* باید عنوان داشت ؛ بیماری هپاتیت آ تنها منشا آبی نداشته و از راه های دیگر نیز قابل سرایت می باشد.

*لازم به ذکر است، آزمایشگاه مرکزی آب اهواز به طور روزانه ۳۰ نمونه تصادفی از سطح شهر و تصفیه خانه های آب را مورد آزمایش قرار می دهد*.

*گفتنی است، اخیراً شرکت آبفا اهواز علاوه بر تفکیک بخش باکتریولوژی آزمایشگاه ، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ تضمین کیفیت در بخش آزمایشگاه آب گردیده است.

تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۱/۲۱
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).