افزودن دیدگاه جدید

مدیریت روان‌آب‌های اهواز پاییز ۱۴۰۰ قابل قبول بود

آخرین روزهای پاییز، همراه با ورود سامانه بارشی گسترده به استان خوزستان بود که مسائل گذشته فاضلاب اهواز و تلاش‌ها برای اصلاح آن، بزرگترین چالش برای مدیران شهری بود و پاییز ۱۴۰۰ مدیریت روان‌آب‌های سطح اهواز قابل قبول بود.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا اهواز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آبان و آذر هر سال همراه با ورود سامانه پربارش و بارندگی‌های گسترده در استان خوزستان بود که فرسودگی شبکه فاضلاب شهری اهواز، سبب بروز مشکلات گسترده از جمله آبگرفتگی و زیر آب رفتن نقاطی از شهر اهواز شده بود.

بارندگی در استان خوزستان به خصوص در اهواز متفاوت با دیگر نقاط کشور است چرا که به صورت دفعتی و به یک‌باره است به عنوان مثال مجموع بارندگی سه ماهه در یک شهر به جز در استان خوزستان ممکن است در طی چند ساعت در اهواز صورت بگیرد و این حجم از بارندگی در کنار فرسودگی شبکه فاضلاب و نبود شبکه دفع آب‌های سطحی، سبب فشار حداکثری به شبکه فاضلاب و تخریب و ریزش آن در طی هر بارندگی شده است.

با تصمیم ملی اصلاح شبکه فاضلاب اهواز و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز، بخشی از شبکه فاضلاب اهواز اصلاح شده است اما اصلاح تمام آن به گفته کارشناسان ۲ سال دیگر زمان خواهد برد.

اصلاح کل شبکه فاضلاب در یک طرح جامع آمده است که در کنار آن الزام وجود یک طرح ضربتی و اقدام آن جهت کاهش حداکثری میزان خسارات بارندگی، به یک چالش بزرگ برای مدیران شهری اهواز تبدیل شده است که نتیجه کار آنان در آخرین روزهای پاییز در بارندگی اواخر آذرماه به چالش کشیده شد.

هرچند میزان بارندگی نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود، اما به گفته کارشناسان، در مقایسه با میزان بارندگی مشابه، شبکه فاضلاب اهواز، توان دفع داشت و خوشبختانه تاکنون شاهد تکرار خسارات بارندگی‌های گذشته نبودیم.

حوزه خبر: 
دفترمدیرعامل
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خبر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۴ + ۱۲ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).