نشست کمیته ایمنی آب اهواز برگزار شد

کمیته ایمنی آب اهواز با محوریت بررسی مسیر آبرسانی از رودخانه دز تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی آبفا اهواز و به نقل از خبرگزاری ایرنا، نشست کمیته ایمنی آب اهواز با محوریت بررسی ریسک‌های احتمالی در مسیر آبرسانی از رودخانه دز با مشارکت نمایندگان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سازمان‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب و برق استان و شرکت آبفا خوزستان به میزبانی صنعت آب و فاضلاب اهواز برگزار شد.

غلامرضا رئیسی، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اهواز در تشریح جزئیات این نشست به خبرنگار ما گفت: کمیته ایمنی آب اهواز به بررسی پدیده بروز رنگ در اولین سیلاب پاییزی دز در آبان ماه پرداخت و ضمن شناسایی و رتبه‌بندی مخاطرات احتمالی نسبت به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه، راهکارهایی را ارائه نمود.

وی افزود: از جمله این راهکارها می‌توان به؛ ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی فنی مهندسی و آزمایشگاهی با هدف تدوین سناریوی مدیریت بحران و تعریف و اجرای اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌ریزی پایش میدانی کارگروه WSP در مسیر و کانال‌های تأمین آب از رودخانه دز در طرح غدیر، ایجاد یک سیستم اطلاع‌رسانی فوری جهت آماده‌باش به موقع همه تصفیه‌خانه‌های دریافت‌کننده آب غدیر در حوادث مشابه و نصب شیرهای شست‌وشو و تخلیه در فواصل مناسب خطوط انتقال طرح غدیر به منظور امکان مدیریت کیفیت آب اشاره کرد.

مهندس رئیسی با بیان لزوم پایش مستمر آب رودخانه دز گفت: در این نشست، پیشنهاد تدوین برنامه پایش مستمر کیفیت آب دز در سه سطح؛ پرتابل یا آزمایشگاه صحرایی، سنجش لحظه‌ای در محل‌های تأمین آب و سنجش نهایی تضمین کیفیت در آزمایشگاه‌های مرکزی ارائه شد.

خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۶ + ۶ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

  • Notice: Undefined offset: 1 در theme_print_sourceurl()‎ (خط ۳۲۸ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/print/print.pages.inc).
  • Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).