دوره آموزشی «شناسایی آلاینده‌ و ارزیابی ریسک خطرات پساب و پسماندهای تولیدی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب شهری» در شرکت آبفا اهواز

 

 به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، دوره آموزشی «شناسایی آلاینده‌ و ارزیابی ریسک خطرات پساب و پسماندهای تولیدی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب شهری» طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه، توسط معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی(دفتر مدیریت تحقیقات وبهبود بهره وری )، با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و حضور جناب دکتر جلیل زاده و با مساعدت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مدیریت امور کیفی و حضور مؤثر همکاران آزمایشگاه، hse و اداره روابط عمومی شرکت برگزار گردید.

 

 مهندس عبدالله‌ زاده در پایان دوره با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه‌های زندگی گفت: پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است. تحقیق و پژوهش دروازه ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه می‌باشد. در راستای دستیابی به این مهم، شرکت آب و فاضلاب اهواز همه ساله با برگزاری فراخوان‌های پژوهشی برای بهره بردن از توان و دانش متخصصین در حل مشکلات موجود، گام موثر برداشته و طرح‌های پژوهشی کاربردی را طرح‌ریزی، جهت‌دهی و اجرا می‌نماید.

 

 معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی شرکت‌های آبفا و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به منظور شناسایی و به حداقل رساندن معضلات محیط‌زیستی، واحد تحقیقات این شرکت اقدام به اجرای طرح پژوهشی با عنوان «شناسایی آلاینده و ارزیابی ریسک خطرات پساب و پسماندهای تولیدی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب شهری اهواز» با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نموده است.

 

 ایشان در تشریح دستاوردهای این طرح پژوهشی بیان داشت: شناسایی کمی و کیفی پسماندهای آزمایشگاهی آب و فاضلاب به تفکیک واحدها -معرفی پیامدهای زیست‌محیطی حاصل از اجرای دفع غیراصولی پسماند- تعیین روش‌های مناسب و ارائه راهکارهای زیست‌محیطی مناسب برای جداسازی، کمینه‌سازی، تثبیت و بی‌خطرسازی برای دفع نهایی-امکان کاهش پسماندهای تولیدی در مبدا- ارزیابی ریسک‌های پسماندهای تولیدی در هر دو بخش پسماند و پساب بر اساس اهداف سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) و سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ISO17025، از جمله سرفصل‌هایی بودند که با دقت و توجه بالایی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفتند.

 

 مهندس عبدالله‌ زاده در پایان اذعان کرد: به منظور ارتقا سطح آگاهی بیشتر همکاران حوزه کنترل کیفیت در خصوص مدیریت پسماند، این دوره آموزشی با همکاری واحد آموزش شرکت آبفا اهواز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.

 

حوزه خبر: 
دفتر معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی
تاریخ خبر: 
۱۴۰۰/۰۴/۱۶
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۰ + ۶ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).