پروژه لایروبی حوضچه های زلال ساز تصفیه خانه آب شماره دو  اهواز در حال اتمام است،  کیفیت آب اهواز ارتقا می یابد

پروژه لایروبی حوضچه های زلال ساز تصفیه خانه آب شماره دو  اهواز در حال اتمام است،

 

 کیفیت آب اهواز ارتقا می یابد

 

عملیات اورهال حوضچه های  زلال ساز (سازه بتنی، لایروبی و تجهیزات آن) تاسیسات آبرسانی شماره دو اهواز با هدف ارتقا سطح کیفی آب شرب اهواز ظرف چندروزه آینده به اتمام خوهد رسید.

 

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، عملیات اصلی یعنی لایروبی کلاریفایرها انجام شده و در حال حاضر شیرآلات و پاروهای لجن روب در حال تعمیرات اساسی می باشند وطی روزهای آتی این پروژه ی تاثیرگذار به اتمام خواهد رسید. اخذ مجوز و اجرای این عملیات مهم پس از گذشت حدود ۱۵سال محقق گشته است.  حدود ٧۰ درصد آب اهواز توسط  خط آبرسانی غدیر ( آبی که از پشت سد کرخه در این خط جریان می‌یابد) تامین می گردد و مابقی از منبع آب حیات شوشتر(گلالک) و در صورت فقدان دو منبع یادشده به صورت بسیار جزیی از رودخانه کارون تامین می شود  که با انجام این عملیات و عدم ایجاد کدورت در آب باکیفیت غدیر به عنوان منبع اصلی، شاهد ارتقای سطح کیفی آب خواهیم بود.

 

یادآور می گردد:  اورهال ( بازسازی و تعمیرات اساسی) دو حوضچه‌از مجموع چهار حوضچه زلال ساز  از حدود ۳۰ روز پیش آغاز شده و باتوجه به عدم امکان انجام دو عملیات به صورت همزمان به دلیل پیشگیری از کاهش برداشت و افت فشارآب، مدت زمان اجرای این عملیات برای هر حوضچه ۲۰ روز تخمین زده شده بود.پس از لایروبی حوضچه ها،  بدنه بتنی و تجهیزات شامل پاروهای لجن روب و حدود ۹ فقره شیرآلات تخلیه لجن درحال تعمیر هستند.

 استاندارد میزان کدورت آب حداکثر برابر با ۱۵NTU در حوضچه ها جهت  اجازه ورود به مرحله فیلتراسیون است و در حال حاضر میزان کدورت آب ورودی به حوضچه ی لایروبی شده به زیر دو NTU  (یکی از پارامتر‌های محاسباتی در تصفیه آب) رسیده است.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۹ + ۴ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).