پاسخ شرکت مهندسی آبفای کشور به روزنامه اعتماد؛ بيشترين وام را از بانك جهاني گرفته‌ايم

مدير مسوول روزنامه اعتماد

 

با سلام و احترام

 

 احتراما در پاسخ به گزارش مندرج در آن روزنامه مورخ ۴/۱۰/۹۸ مبني بر «وزارت نيرو پاسخگو باشد» موارد مشروحه ذيل ايفاد مي‌گردد.

 

 بخش آب و فاضلاب كشور به عنوان بخش پيشرو تاكنون بيشترين ميزان وام بانك جهاني را در كشور به خود اختصاص داده است و طي سال‌هاي ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رتبه اول جذب را در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (MENA) كسب نموده است. 

 

 براي احداث تصفيه‌خانه فاضلاب در شهر تهران به ميزان ۱۴۵ ميليون دلار، براي احداث تصفيه‌خانه فاضلاب در شهر شيراز به ميزان ۱۲۷ ميليون دلار، براي ايجاد تاسيسات آب و فاضلاب در شهرهاي رشت و انزلي در استان گيلان به ميزان ۱۴۸.۶ ميليون دلار، براي ايجاد تاسيسات آب و فاضلاب در شهرهاي ساري و بابل در استان مازندران به ميزان ۷۵.۴ ميليون دلار و جهت احداث تصفيه‌خانه و شبكه فاضلاب در شهر اهواز به ميزان ۱۵۲ ميليون دلار وام از بانك جهاني اخذ گرديده است.

 

 در شهرهاي تهران و شيراز اين وام به صورت كامل، در استان گيلان حدود ۸۶ درصد آن و در استان مازندران وام به ميزان ۸۷ درصد جذب شد. 

 

 ليكن در شهر اهواز حدود ۱۰۰ ميليون دلار از وام مذكور براي احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شرق اهواز و خطوط اصلي جمع‌آوري فاضلاب و ايستگاه پمپاژ جذب شد.

 

 ليكن به دليل اينكه نوع قرارداد تصفيه‌خانه طبق الزامات بانك خارجي از نوع DBO طراحي‌- ساخت‌- بهر‌ه‌برداري بود، تأييد روند مناقصه و انتخاب پيمانكار از سوي بانك جهاني به درازا كشيده و از طرفي با عنايت به تحريم‌هاي اقتصادي، بانك جهاني از تمديد مهلت وام امتناع نمود و تصفيه‌خانه با پيشرفت ۲۰ درصد متوقف گرديد. 

 

 مازاد اعتبار مورد نياز جهت احداث تصفيه‌خانه از محل منابع عمومي دولت تأمين شد و تصفيه‌خانه شرق اهواز به ظرفيت ۱۱۲۰۰۰ مترمكعب در شبانه‌روز و براي جمعيت تحت پوشش ۵۲۲ هزار نفر از سال ۱۳۹۷ افتتاح گرديد.

 

 اين تصفيه‌خانه براي سرويس‌دهي كامل منطقه تحت پوشش خود نياز به تكميل نقاط انفصال شبكه و ايستگاه پمپاژ دارد كه نحوه تأمين اعتبار آن برنامه‌ريزي شده است.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۶ + ۱۰ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).