وزیر نیرو در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز: این تصفیه خانه از شاخص های مهم توسعه در حوزه جمع آوری فاضلاب است

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز ، دکتر رضا اردکانیان در آیین افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز گفت: موضوع طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف دنیا است و اینکه دولت‌ها چه اندازه موفق می‌شوند منابع خود را در این راه صرف کنند برای آن کشورها بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: اجرای طرح‌های تصفیه فاضلاب در سلامت مردم و حفظ محیط زیست مناسب و موثر است و با توجه به وجود حدود ۴.۳ میلیارد مترمکعب پساب در کشور می‌توان آن را پس از تصفیه به چرخه آب بازگرداند. به تدریج باید لغت فاضلاب را کنار بگذاریم و‌ به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از فناوریهای روز دنیا و تاسیس تصفیه خانه های مدرن از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

 

وی بیان کرد: وجود ۴.۳ میلیارد مترمکعب پساب در کشور جزو مطمئن‌ترین منابع آب به حساب می آید از همین رو صنایع به این سمت حرکت می‌کنند و ترجیح آنها استفاده از پساب تصفیه شده است. البته بحث‌های مهمی درباره تغذیه سفره‌های زیرزمینی و استفاده از این منابع برای تغذیه این سفره‌ها وجود دارد که دولت تدبیر و امید دنبال این است سهم و نقش خود را در توجه به سرمایه‌گذاری جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ایفا کند.

 

وزیر نیرو گفت: در خوزستان کارهای خوبی در این زمینه آغاز شده که راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از مهمترین این اقدامات است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز چهل و هشتمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در اهواز افتتاح شد، گفت: شهر اهواز از شاخص خوبی نسبت به پوشش موضوع سیستم های تصفیه فاضلاب برخوردار است. این شاخص در اهواز ۸۸ درصد است که دلگرم کننده است و با توجه به شاخص ۴۵ درصدی مجموع شهرهای استان میانگین شاخص پوشش سیستم تصفیه فاضلاب در کل استان بالغ بر ۷۰ درصد است که از شاخص کشوری بالاتر است اما هنوز جای کار دارد.

 

وزیر نیرو یادآور شد: ۵۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب سالانه در خوزستان تولید می‌شود که از این مقدار حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب جمع آوری و تصفیه می‌شود و این بدان معنی است که برای مابقی نیز برنامه ریزی شود. امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و نمایندگان حاضر در کمیسیون های مرتبط برنامه هایی برای جذب و جلب توجه بخش خصوصی نسبت به این مساله ایجاد کنیم.

 

‌وی ادامه داد: در این سفر هفت طرح بزرگ اجرایی ازجمله انتقال خط انتقال آب غدیر، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، عملات اجرایی فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، بهره برداری از بخش بخار سیکل ترکیبی بهبهان و چند طرح صنعتی و ورزشی در استان به بهره برداری می‌رسد و طرح‌های بزرگی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

اردکانیان خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی پنج طرح مهم دیگر شامل بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز، آبخیزداری در سطح استان و ۱۲ پست GIS فوق توزیع آغاز می شود. با توجه به ریزگردهای استان این پست های فوق توزیع سبب پایداری شبکه برق خوزستان می شود.

 

وی تصریح کرد: این‌گونه طرح‌های بزرگ نشان می‌دهد دولت توانسته در پی مصوبه ۱۵ فروردین سال ۹۶ عنایت ویژه‌ای به مسایل خوزستان داشته باشد و بالغ بر۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه کند. در مجموع برای این طرح های آماده افتتاح ۱۶ هزار میلیارد ریال و طرح های آماده کلنگ‌زنی ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

وزیر نیرو در پایان گفت: علی‌رغم تمام کمبودها، خشکسالی بی‌سابقه در پنج دهه گذشته و کاهش تولید برق در تابستان سال‌جاری به دلیل کم‌آبی طوری برنامه‌ریزی شد که تیر دشمنان در خارج از مرزها برای سوء استفاده از این کمبودها به خطا رفت.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۷/۰۸/۲۲
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۶ + ۸ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).