مشکل اصلی اهواز فاضلاب است/ احیای ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در جمع خبرنگاران سراسری:

ظهر امروز، مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در جمع خبرنگاران رسانه های سراسری در محل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: با افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز می توان ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را احیا کرد.

 فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در هر شبانه روز و برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر در شرق اهواز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگرچه این تصفیه خانه برای جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قابل توسعه است.

کریمی با بیان اینکه مشکل اساسی شهر اهواز در حال حاضر فاضلاب است، افزود: ما یک تصفیه خانه قدیمی و فرسوده داریم که ۳۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد و این اصلا برای کلان شهر اهواز مناسب نیست.

وی با بیان این موضوع که تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اولین تصفیه خانه SBR ایران و سومین تصفیه خانه خاورمیانه است، گفت: با افتتاح این تصفیه خانه ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به حوزه کشاورزی وارد می شود که امکان احیای ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را فراهم می کند.

وی گفت: قرارداد ساخت این تصفیه خانه اردیبهشت ۸۸ امضا شد و قرار بود ۳۰ ماهه به بهره برداری برسد اما پروسه بهره برداری آن به دلیل تحریم ها طولانی شد و بانک جهانی به تعهداتش عمل نکرد به همین دلیل سال ها شاهد تعویق این پروژه بودیم.

وی درخصوص پیشرفت فعلی این تصفیه خانه گفت:  در حوزه ساختمانی شاهد پیشرفت ۹۲ درصدی، در بخش تجهیزات ۷۸ درصد و حوزه طراحی و مهندسی ۹۵ درصد و در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت داشتیم.

 وی گفت: انتظار ما این است که این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

کریمی افزود: ضمن اینکه ما تصفیه خانه دیگری نیز در غرب اهواز در نظر گرفته ایم که مناقصه و انتخاب پیمانکار در دست انجام است که بعد از انتخاب پیمانکار آغاز به کار خواهد کرد.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۶/۰۹/۲۲
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۱ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).