دفع بهداشتی فاضلاب در اهواز دغدغه اصلی شرکت آبفا است، برخی پروژه های حیاتی فاضلاب سال ها متوقف مانده بود

مدیرعامل شرکت ابفا اهواز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاضلاب کوی سیاحی و سلیم آباد:

 

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مهندس فردوس کریمی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب کوی سیاحی اهواز در گفتگو با خبرنگاران این پروژه را زیرساختی ضروری برای منطقه کوی سیاحی و سلیم آباد عنوان کرد و گفت: این پروژه شامل خطوط ۳۱۵ ، ۴۰۰،۶۰۰ و ۸۰۰ میلی متر در مجموع به طول حدود ۱۱۰۰۰ متر می باشد.

وی زمان تعیین شده جهت اتمام پروژه فوق را حدودا یکساله و منبع تامین اعتبار آن را از محل اعتبارات وزارت نفت  اعلام داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز دغدغه اصلی این شرکت را دفع بهداشتی فاضلاب برشمرد و افزود: متاسفانه پروژه های حیاتی در بخش فاضلاب  کلانشهر اهواز از جمله تصفیه خانه فاضلاب شرق و غرب سال ها متوقف شده بود که با پیگیری و حمایت استاندار خوزستان و همچنین بهره مندی از ظرفیت های علمی و متخصصین حوزه آب و فاضلاب در سال جاری راهکارهای فعال سازی این پروژه ها مطرح و ان شاالله به زودی شاهد تحقق آن ها خواهیم بود.

وی افزود: اهواز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تنها دارای یک تصفیه خانه فاضلاب در غرب شهر است که با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به هیچ عنوان پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی آن نمی باشد لذا با تمام توان و در راستای خدمت به شهروندان پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق تخصیص اعتبار و رفع معارض گردید و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: تصفیه خانه فاضلاب شرق با ظرفیت ۱۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز تاثیر محسوسی در حوزه تصفیه فاضلاب دارد و شرکت آبفا اهواز با جدیت تمام به دنبال افتتاح آن می باشد.

مهندس فردوس کریمی به یک تصفیه خانه فاضلاب دیگر در غرب اهواز اشاره و اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت ۹۰هزار مترمکعب در شبانه روز می بایست پنج سال پیش به مرحله عقد قرارداد و تعیین فاینانسور می انجامید که متاسفانه مانند برخی پروژه های مهم دیگر متوقف ماند تا همچنان بار تصفیه فاضلاب کلانشهر اهواز بر گردن یک تصفیه خانه باشد و مابقی وارد رودخانه کارون یعنی شریان حیاتی شهر گردد.

کریمی بیان داشت:  خوشبختانه در سال جاری حمایت استاندار خوزستان نقش موثری در پیشبرد اهداف شرکت آبفا اهواز  داشته و در حال حاضر نیز پروژه تصفیه خانه فاضلاب یادشده برای غرب اهواز با حمایت وی به مرحله دعوت از فاینانسور رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز از پروژه ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل شرقی و غربی کارون با تامین اعتبار از طریق اعتبارات مصوب دولت و بخشی از حوزه فاینانس خارجی به عنوان پروژه ای بسیار ضروری و مهم یاد کرد.

وی در این خصوص گفت: رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز دارای ۲۳ نقطه ورودی فاضلاب می باشد که پس از مطالعه و بررسی شرکت آبفا اهواز درسال جاری ، پنج نقطه به عنوان نقاط بحرانی تعیین شدند چراکه حدود ۴۰ درصد از فاضلاب یادشده از طریق این نقاط وارد رودخانه می شود بنابراین طرح خطوط  جمع کننده فاضلاب برای این نقاط با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان تهیه و به استحضار استاندار محترم رسید و وی در این خصوص نیز اعلام حمایت نمود.

وی در ادامه و در پاسخ به خبرنگاران در خصوص ساماندهی انشعابات غیرمجاز آب در اهواز، گفت: یکی از معضلات مهم شهر اهواز وجود انشعابات غیرمجاز آب با تعدادی بالغ بر ۴۰ هزار انشعاب است و این یعنی ۴۰هزار مشترک غیرمجاز، مدیریتی بر مصرف آب نداشته و در طی شبانه روز با مکش آب از شبکه مشترکین مجاز منجر به افت فشار آن در مسیر خود و آسیب به شبکه می گردند.

وی افت فشار مذکور را عاملی بر نصب پمپ  مکش برروی شبکه اصلی آب و بروز کدورت ناشی از رسوبات آن دانست و افزود: آن دسته از مشترکین غیرمجاز آب که تا دهه مبارک فجر اقدام به اخذ مجوز انشعاب نمایند از پرداخت جریمه معاف می گردند اما بعد از این تاریخ از طریق مراجع مربوطه نسبت به تبدیل انشعابات غیرمجاز اقدام خواهد شد.  

 

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۶/۰۹/۱۳
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱۵ + ۳ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).