مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در جمع اهالی کوی علوی خبر داد: اصلاح ۲۷ کیلومتر شبکه آب کوی علوی و کمپلوجنوبی، اختصاص حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دو منطقه

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در جمع اهالی کوی علوی خبر داد:

 ۲۷ کیلومتر اصلاح شبکه آب کوی علوی و کمپلوجنوبی،

اختصاص حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه آب دو منطقه

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز به همراه خون میرزایی فرماندار و الباجی نسب نماینده مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع اهالی محترم کوی علوی به تشریح خدمات آبفا اهواز در سال جاری پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، فردوس کریمی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از برگزارکنندگان این دیدار مردمی تقدیر نمود و از آن به عنوان فرصتی مغتنم برای آگاهی عموم نسبت به خدمات دستگاه های اجرایی یاد کرد. 

کریمی گفت: درحال حاضر  در حوزه آب و به ویژه فاضلاب با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم که ناشی از عدم رسیدگی لازم و انجام مطالعات کارشناسانه از دیرباز است. 

وی افزود :شرکت آبفا اهواز برنامه های کوتاه، میان و بلندمدتی در حوزه خدمات خود دارد که آن ها را بر اساس اعتبارات، محاسبات و مطالعات دقیق اولویت بندی کرده و از سال جاری با حمایت دولت و استاندار محترم اقدام به تحقق آن ها نموده است. 

از نظر کریمی شرط اصلی پیشبرد  برنامه‌های آبفا اهواز، حمایت قاطعانه استاندار خوزستان، فرماندار و نمایندگان مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی است که تا کنون از آن بهره مند شده است. 

فردوس کریمی با بیان اینکه وضعیت فاضلاب در اهواز به دلیل وجود تنها یک تصفیه خانه در غرب آن شرایط مطلوبی ندارد، اظهار کرد: در اهواز روزانه ۳۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب تولید می شود که این تصفیه خانه قادر به تصفیه تنها ۳۵ هزار مترمکعب آن است که بهیچوجه جوابگوی حجم فاضلاب تولیدی نمی باشد. 

وی ادامه داد:خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به استان و اهواز در حوزه آب و به خصوص فاضلاب اختصاص یافت لذا با تمام توان خود و با قراردادن حل معضل فاضلاب به عنوان دغدغه اصلی مجموعه آبفا  به انجام مطالعات خطوط جمع کننده، ایستگاه های پمپاژ و شبکه های فاضلاب اهواز پرداختیم ضمن اینکه دولت محترم مجوز اجرای طرح ها را از محل فاینانس داخلی و خارجی صادر نمود. 

وی وظیفه خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل شرقی و غربی کارون را هدایت فاضلاب به سمت تصفیه خانه های شرق و غرب اهواز برشمرد و بیان داشت: مکاتبات لازم در این زمینه از طریق شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با سازمان مدیریت انجام گشته و درحال حاضر دکتر شریعتی استاندار محترم به طور جدی به دنبال تحقق آن می باشد. 

وی از تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که از سال ۸۸ آغاز و تا سال گذشته به دلایل کمبود اعتبار و معارضین متوقف مانده بود در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت :در سال جاری راهکارهای رفع موانع موجود در این پروژه بررسی و خوشبختانه با فعال سازی پروژه خط انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ قلعه چنعان به تصفیه خانه و همچنین نصب تجهیزات در تصفیه خانه به سرعت درحال تکمیل است.

توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز (چنیبه)  به همراه احداث سه ایستگاه پمپاژ پروژه دیگری بود که کریمی از آن به عنوان تحولی عظیم در حوزه فاضلاب یاد کرد. 

وی بیان داشت: طرح توسعه این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۰ به مناقصه گذارده شد اما به دلیل آنکه محل تامین اعتبار آن از محل فاینانس خارجی بود متاسفانه در همان مرحله متوقف ماند که الحمدالله با پیگیری امور مربوطه آن در سال جاری شورای اقتصاد طرح تامین اعتبار از فاینانس خارجی را تصویب و مقرر شد تامین اعتبار ۳۹ میلیون یورویی از طریق فاینانس خارجی کشور چین انجام و پروژه تا پایان سال جاری عملیات اجرایی خود را آغاز نماید. 

وی همچنین از تهیه اسناد مناقصه طرح های توسعه و اصلاح شبکه های فاضلاب اهواز از محل فاینانس داخلی خبر داد و گفت: درحال حاضر استاندار خوزستان به دنبال جذب اعتبارات این طرح ها می باشد. 

تشریح وضعیت پروژه ها و خدمات آب اهواز موضوع بعدی گزارش مدیرعامل شرکت آبفا اهواز بود که در ابتدا از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به اهواز خبر داد و گفت: کلانشهر اهواز را از حیث مشکلات این حوزه اولویت بندی کردیم و ۳۴۰ میلیارد ریال از این اعتبار را تنها در مناطق کمترتوسعه یافته هزینه نمودیم. 

وی افزود: در منطقه کوی علوی ۹/۹ میلیارد تومان و در کمپلوجنوبی ۴/۶ میلیارد تومان اعتبار به توسعه و اصلاح شبکه آب به طول ۲۷ کیلومتر اختصاص داده و درحال بازسازی شبکه فرسوده آب منطقه می باشیم. 

این مقام عالی در شرکت آبفا اهواز در ادامه با اشاره به وضعیت فشار آب در غرب اهواز گفت: سیزده سال پیش در تصفیه خانه آب شماره دو به عنوان تاسیسات اصلی آبرسانی شهر یک مخزن ذخیره ۵۰ هزار مترمکعبی آب ساخته شد که تا سال گذشته به دلایلی مشابه دیگر پروژه ها متوقف مانده بود که در سال جاری با اجرای یک ایستگاه پمپاژ ۴/۵ مترمکعب دبی این مخزن را به زودی وارد مدار خواهیم کرد و تاثیر آن بر سطح کمی آب اهواز محسوس خواهد بود. 

وی توجه ویژه مسوولین به خصوص اعضای محترم شورای شهر که ارتباط مستمر با شهروندان دارند را به آگاه سازی عموم نسبت به تاثیرات منفی انشعابات غیرمجاز آب معطوف ساخت و از آن ها خواستار همکاری در این زمینه گشت.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در پایان با بیان اینکه هر اقدامی ولو قراردادن یک میخ در دیوار توسط مجموعه بر اساس اولویت بندی، مطالعه و کاملا کارشناسانه صورت می پذیرد،  همراهی مسوولین در راه خدمتگزاری این شرکت به مردم را امری مهم و ضروری برشمرد.

حوزه خبر: 
دفتر روابط عمومی
تاریخ خبر: 
۱۳۹۶/۱۱/۲۲
خبر

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی‌های وب و پست الکترونیکی به صورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
این سوال برای تست و تشخیص انسان و ماشین است.
۱ + ۲ =
لطفا سوال بالا را جواب دهید. مثال: ۱+۳ = ۴

پیغام خطا

Notice: Undefined offset: 1 در counter_get_browser()‎ (خط ۷۰ از ‎/home/awwcoir/domains/aww.co.ir/public_html/sites/all/modules/counter/counter.lib.inc).